10,000 تومان
  • فروشنده : محمد سامان

  • کد فایل : 10922
  • فرمت فایل دانلودی : .pptx
  • تعداد مشاهده : 2733

آخرین فایل ها

- بیشتر -

درس 5 هدیه های آسمانی هشتم

پاور پوینت در خوب و برای ارائه و تدریس درس توسط دانش آموزان و دارای حدیث ها و مطالبی که در کتاب درسی نیست

0 2.7k
درس 5 هدیه های آسمانی هشتم
مقدمه
رسول اعظم (ص) هرگاه گروهی را برای ماموریتی به جایی می فرستاد یکی از آنان را سرپرست گروه قرار می داد تا دچار تفرقه و سردرگمی نشوند.حتی ایشان در جنگ های که خود به دلایلي مختلف حضور نداشتند چند نفر را به عنوان فرمانده و جانشین خود انتخاب می کردندتا اگر کسی آسیب دید شخص دیگری فرماندهی را به عهده بگیرد.
حال اگر کمی بیاندیشیم می فهمیم که در زمانی که ایشان همیشه امت خود را ترک کنند باید جانشینی برای خود انتخاب کنند و به مردم معرفی کنند . به نظر شما آن شخص که بود ؟
مهم ترین پیام
صحرای حجاز لبریز از جمعیت است بیش از صد و بیست هزار نفر. مسلمانان بعد از اتمام مناسک حج مسلمانان از مکه خارج می شوند و بعد از چند از پیاده روی در صحرا به غدیر خم می رسند جایی که مسیر کاروانیان از هم جدا می شود حالت پیامبر به گونه ای عجیب است که انگار حرفی دارد و می خواهد بیان کند.
در این هنگام جبرئیل امین نازل می شود:
يا ايها الرسول ای پیامبر
بلغ ما انزل اليك من ربك آنچه ازطرف پروردگارت برتونازل شده است(به مردم) برسان
و ان لم تفعل فما بلغت رسالته واگر چنین نکنی رسالت او را انجام ندادی
و الله, يعصمك من الناس و خداوند تو رااز(خطرات احتمالی) مردم نگاه می دارد.
ان الله لا يهدى القوم الكافرين آری خداون کافران را هدایت نمی کند

ادامه اسلاید قبل
این خبر خیلی مهم بود پیامبر خدا 23 سال باسختی سعی کردکه دین خدا را به مردم برساند او در این سال ها نزدیک ترین عزیزانش را از دست داده بود بارها جهاد کرد و مجروح شده بود گرسنگی و تشنگی کشیده بودحالا این چه پیامی است که اگر آن را به مردم نرساند تمام زحماتش به هدر رفته؟

این همان خبری است که ایشان را نگران کرده بوداو نگران بود که مبادا عده ای از سوی لجاجت از دستور خدامند سرپیچی کنند و گمراه شوند ولی هم اکنون پیامبر آرام بود رسول خدا دستور داد تا همی در منطقه غدیر توقف کنند پیامبر دستور خواندن نماز را دادند بعد نماز پیامبر در مکانی مرتفع می ایستند.

ای مردم مرگ برای هر انسانی حتمی است و من نیز مانن دیگرانسان ها خواهم مرد . بدانید که من و شما همگی در برابر خداوندو دین او مسئول هستیم من به وظیفه خود عمل کردم و پیام خداوند را به شما رساندم و شما را راهنمایی کردم. ای مردم خداوند به من خبر داده است که مرگم نزدیک است پس با شما وداع می کنم و نزذ شما وصیت می کنم .
من از میان شما می روم و دو چیز گرانبها را در نزد شما باقی می گذارم. تا وقتی به آن دو پناه ببرید گمراه نخواهید شد یکی کتاب خدا و دیگری عترت و اهل بیتم این دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا آن هنگام که کنار چشمه کوثر به من ملحق شوند. پس خوب مراقب باشید که با این دو چگونه رفتار می کنید.
سخن پیامبرکه به این جا می رسدعلی بن ابی طالب (ع) را نزد خویش فرا می خواند دست او را می گیرد و می فرماید :
(( ای مردم تاکنون سرپرستی و رهبری شما به عهده من بود است. مگر من از سوی خدا صاحب اختیار و رهبر شما نبودم؟))
همه می گویند آری ای رسول خدا در این هنگام پیامبر دست علی (ع) را بالا بردند و با صدایی بلند و رسا فرمودند :

(( آگاه باشید هرکس که من ولی و صاحب اختیار او بوده ام هم اکنون این علی سرپرست و ولی اوست خداوندا هرکس ولایت علی را پذیرفت تو نیز اورا تحت سرپرستی و ولایت خویش قرار بده خدایا یاران علی را یاری کن و با دشمنان علی دشمن باش.))
در میان آن جمعیت انبوه چند نفر سخنان پیامبر را بلند تکرار می کنند تا افرادی که عقب تر ایستاده اند صدای ایشان را بشنوند .
رسول اکرم در پایان سخنانش می فرماید
آیا این پیام خداوند را به شما رساندم ؟
رسول خدا می فرماید :
پس حاضران این پیام را نیز به غایبان برسانند
الیوم امروز
یئس الذین کفروا من دینکم کافران از (نابودی ) دین شما مایوس شدند
فلا تخشوهم پس از ایشان نترسید
و اخشون و از مخالفت با من بترسید
الیم اکملت علیکم نعمتی امروز دین شما را برایتان کامل کردم
و رضیت لکم الاسلام دینا و اسلام را برای شما به عنوان آیین جاویدان
برگزیدم
این واقعه را تمام دانشمندان و صاحب نظران مسلمان در کتاب های خود ذکر کرده اند,به گونه ای که تمام مسلمانان ( شیعه وسنی ) این واقعه را قبول دارند و در اصل ومحتوای این اتفاق هیچ شک و شبه ای ندارند . مسمانان به خصوص مسلمانان شیعه این روز را روز عید غدیر می نامند .
بهترین انتخاب
در ماجرای روز غدیر انتخاب حضرت علی (ع) برای جانشینی پیامبر اکرم (ص) توسط خود خدا انجام شد و جبرئیل امین نیز این پیام را به پیامبر رساند. ولی اگر این انتخاب توسط پیامبر انجام می شد چه شخصی جانشین ایشان می شد؟
بی تردید باز هم حضرت علی (ع) بود چون چه کسی از ایشان به احکام دین و به قرآن آگاه تر بود .
آنچه که از مجموع روایات به جا مانده از اهل بیت نشلان می دهد آن است که در عالم قیامت , کسانی که بهشتی هستند , به دست ولایت از آب آن حوض مطهر می نوشند و مورد شفاعت واقع می شوند وساقی آن حوض امیر المومنین حضرت علی (ع) است . و حکمت این مسئله آن است که با وسیله ولایت که هدایت تکوینی در دست او است و واسطه فیض بین خدا و مخلوق است به بهشت می روند و بودن شفاعت آن بزرگان , ورود به بهشت که همان مراتب قرب الهی است ممکن نخواهد بود .
در واقع حقیقت کوثر وجود مقدس حضرت زهرا (س)می باشد.

10,000 تومان