4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22563
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1854
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد هالوژن ها و فلزات قليايي

دانلود تحقیق در مورد هالوژن ها و فلزات قليايي

0 1.9k
دانلود تحقیق در مورد هالوژن ها و فلزات قليايي

با دانلود تحقیق در مورد هالوژن ها و فلزات قليايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هالوژن ها و فلزات قليايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هالوژن ها و فلزات قليايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هالوژن ها و فلزات قليايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 فلزلا قليايي

فلزات قليايي كه عبارت اند از: ليتيم، سديم، پتاسيم، روبيديم، سزيم، فرانسيم هرگز در طبيعت به حالت آزاد يافت نمي شوند و بيش تر در تركيبات با ديگر عناصر مخلوط و تركيب شده اند. اين عناصر مي توانند با تقريبا همه ي نافلزات تركيب شوند.

سديم و پتاسيم در طبيعت فراوان اند اما ديگر عناصر اين گروه نسبتا كمياب اند. فرانسيم كه به مقدار بسيار كم در طبيعت يافت مي شود، عنصري راديواكتيو است.

سطح تازه فلزات قليايي(برش تازه ي آن) داراي جلاي فلزي نقره فام است. هادي الكتريسيته و حرارت مي باشند. اين فلزات نرم هستند و نقطه ي ذوب بسيار كمي دارند. به علاوه تمام اين فلزات در شبكه مكعب مركزدار متبلور مي شوند.

در فلزات قليايي با افزايش شماره ي اتمي نقطه ي ذوب و جوش منظما كاهش مي باند. به موازات اين كاهش، سختي نيز كم و كم تر مي شود مثلا ليتيم به دشواري با چاقو بريده مي شود ولي ساير عناصر قليايي نرم ترند.


4,000 تومان