4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 22788
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 2231
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله مديريت و اصول سرپرستي

دانلود مقاله مديريت و اصول سرپرستي

0 2.2k
دانلود مقاله مديريت و اصول سرپرستي

با دانلود مقاله در مورد مديريت و اصول سرپرستي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مديريت و اصول سرپرستي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مديريت و اصول سرپرستي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مديريت و اصول سرپرستي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

 پيشگفتار

من از فقر امتم بيم ندارم آنچه از آن بيمناکم سوء تدبير است.

رسول اکرم (ص)

دراکر، که شکل گيري مديريت در قرن بيستم را نقطه عطفي در تاريخ اجتماعي بشر مي داند، مي گويد ، هيچ : نهاد نو و پيشروي در تاريخ بشر وجود ندارد که مانند مديريت بتواند انکار ناپذيري خود را در قرن بيستم ثابت کند . مديريت روح اصلي قرن حاضر است. زيرا به طور مستقيم (باروري) منابع را بر عهده دارد.  نياز به مديران ، و مديريت به اين دليل است که آنها مي توانند منابع سازمان نيافته اي چون انسان ، ماشين و سرمايه را به مجموعه اي مفيد و موثر تبديل کنند .

تحقيقات انجام شده درباره کشورهاي در حال توسعه غالباً نشان مي دهد . که برنامه ها و طرحهاي توسعه به علت فقدان قابليت هاي رهبري و مديريت و به عبارت ساده به علت «سوء مديريت» با عدم موفقيت روبه رو مي شوند . بر عکس قابليت هاي رهبري و مديريت در کشورهاي توسعه يافته تا حدود بسيار زيادي ساختار نهادي و نظام يافته پيدا کرده است .

به عبارت ديگر مديريتها و نه «مديران » هدايت کننده فرآيندهاي سازمان هستند.

توسعه روز افزون ابعاد مختلف سازمانهاي صنعتي به ويژه در بعد تکنولوژي و تغيير و تحولات بي سابقه ، که پيامد زندگي در عصر حاضر است ، و همچنين ملاحظه روند پر شتاب اين دگرگوني ها ، به صراحت اين پيام را عرضه مي دارد که براي حفظ وضع موجود و جايگاه سازمان ها در جامعه ، راه و روش هاي به کار گرفته شده پيشين ، در آينده ، کارآمدي لازم را نخواهد داشت و نحوه اداره سازمان ها در سطوح مختلف مديريت نيازمند تغير و تحول اساسي است . از جمله سطوح مهم و اساسي مديرت سازمان ها سطح رؤسا و سرپرستان مي باشد . 

4,000 تومان