4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25484
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1891

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق در مورد خلقت

دانلود تحقیق در مورد خلقت

0 1.9k
دانلود تحقیق در مورد خلقت

با دانلود تحقیق در مورد خلقت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خلقت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خلقت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خلقت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

 خلقت عبس نيست

عالم را جهان گفتند چون پيوسته در جهش حيوتی است و دم به دم جهنده است از اين معنی عارف تعبير به تجدّد امثال در ماسوی الله می کند و حکيم به حرکت جوهری در طبيعت.

و حرکت منقسم بر دو نوع است: حرکت وجوديه و حرکت ايجاديه که در منظر عارف حرکت وجوديه و ايجاديه حرکت حبّی است مأخوذ از گنجينه ((کنت کِنزاً مَخفيا [خَفياً] فأحببت أن أعرفُ فَخَلقتَ الخلق لکی أعرف)) حرکت وجوديه حرکت استکمالی است که انسان به کمال حقيقی برسد چه خلقت عبس نيست و هر نوعی در راه تکامل است و به کمال ممکن خود می رسد و انسان هم از اين امکان مستثنی نيست. پس وصول به غايت انسانی برايش ممکن است و بايد به فعليّت خود برسد و آن به فعليّت رسيده انسان کامل است پس با عنايت به اصل ((کنت کِنزاً مَخفيا [خَفياً] فأحببت أن أعرفُ فَخَلقتَ الخلق لکی أعرف)) غرض از ايجاد نظام عالم ظهور و تجلی حق متعال در خلق خود_  اعنی انسان کامل _ است چه اينکه انسان کامل شجره وجودی را ثمر است و به قول حضرت علامه حسن حسن زاده آملی ((روحی فداه)):

يک درخت است نظام ازلی و ابدی                             آدم او را ثمر است و چه گرامی ثمری


4,000 تومان