4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 25638
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2630

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله رابطه اخلاق و تربيت چگونه است

دانلود مقاله رابطه اخلاق و تربيت چگونه است

0 2.6k
دانلود مقاله رابطه اخلاق و تربيت چگونه است

با دانلود مقاله در مورد رابطه اخلاق و تربيت چگونه است در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله رابطه اخلاق و تربيت چگونه است را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله رابطه اخلاق و تربيت چگونه است ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد رابطه اخلاق و تربيت چگونه است

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:7 صفحه

قسمتی از فایل:

 پيش از ورود به بحث، لازم است مفهوم «اخلاق‏» و «تربيت‏» و نيز موضوع، روش و هدف «علوم تربيتي‏» و «علم اخلاق‏» را بررسي كنيم.                       

پيش از ورود به بحث، لازم است مفهوم «اخلاق‏» و «تربيت‏» و نيز موضوع، روش و هدف «علوم تربيتي‏» و «علم اخلاق‏» را بررسي كنيم. از آنجا كه اين مفاهيم بر حسب بينشهاي مختلفي تعريف شده است و عدم تفكيك حدود و ثغور آنها، سؤالها و مشكلات متعددي را در فضاي علمي تعليم و تربيت و اخلاق ايجاد كرده است، از سوي ديگر، برخي از مؤلفان در مقام تبيين رابطه اخلاق و تربيت، در پي خلط مفاهيم، به استنتاجهاي نادرستي رسيده‏اند، پس ايضاح و تبيين مفاهيم مي‏تواند برخي از اين استنتاجهاي نادرست را نشان دهد و راه را بر خطاهاي احتمالي آتي ببندد. غالبا در اين مقوله‏ها دو خطا رخ مي‏دهد; يكي از ناحيه عدم تفكيك و توضيح كامل واژه و مفاهيم، و ديگري در تعيين جايگاه شايسته‏اي كه از آن انتظار پاسخ داريم. در اين مختصر مي‏كوشيم در هر دو قسمت توضيحاتي دهيم:

 

مفهوم تربيت

تربيت از ريشه ربو گرفته شده است، و از باب تفعيل است. در اين ريشه، معناي زيادت و فزوني لحاظ شده است; بنابراين، واژه تربيت‏با توجه به ريشه آن، به معناي فراهم كردن زمينه فزوني پرورش است. معادل آن (Education) داراي دو ريشه است‏به اين شرح: [Educare] كه به معناي «تغذيه‏» يا خوراك دادن است و [Educere] كه به معناي «بيرون كشيدن‏»، «رهنمون به‏» و «پروراندن‏» است. بدين ترتيب، ريشه دو واژه [Education] و «تربيت‏» معنايي كمابيش يكسان دارند.

از تاريخچه معاني اين دو واژه و تطور مفهومي آنها كه بگذريم، اكنون Education داراي چهار معناي عمده است. برخي از اين معاني، در زبان فارسي كاربرد نداشته است، اما به تبع ترجمه كتابها، در زبان فارسي كاربردي پيدا كرده است و بار معناي تازه‏اي بر آن افزوده شده است.


4,000 تومان