4,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 26296
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1765

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد خارش پوست

دانلود تحقیق درمورد خارش پوست

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد خارش پوست

با دانلود تحقیق در مورد خارش پوست در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق خارش پوست را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق خارش پوست ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد خارش پوست

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

 خارش پوست


خارش یک حس است که یک شخص را وادار به خاراندن پوست میکند و میتواند موجب ناراحتی شده و آزار دهنده باشد و اگر شدید باشد منجر به بیخوابی، هیجان و افسردگی میگردد.. علت دقیق خارش معلوم نیست. خارش یک پروسه پیچیده. گرفتار کننده اعصاب است که در پاسخ به بعضی مواد شیمیایی مثل هیستامین ایجاد میشود. خارش ممکن است در نتیجه بیماریهای پوستی، بیماریهای داخلی باشد.

چه کسانی دچار خارش میشوند؟

بسیاری از بیماریهای پوستی مثل کهیر، آبله مرغان، اگزما خارش ایجاد میکنند این بیماریها همراه با یک راش پوستی هستند. بعضی از بیماریهای پوستی خارش ایجاد میکنند بدون اینکه علامتی روی پوست پیدا باشد. پوست خشک بخصوص در زمستان باعث خارش میگردد. بدون اینکه راش روی پوست باشد. بعضی عفونتهای انگلی مثل گال و پدیکولوز میتوانند ایجاد خارش شدید بکنند. خالهای خارش دار و پیگمانته ممکن است علامتی از بدخیم شدن باشند.


خارش میتواند علامتی از بیماریهای داخلی باشد که شایعترین آنها نارسایی کلیه است. بعضی مشکلات کبدی مثل هپاتیت، بیماری تیروئید هم پرکاری و هم کاری کاری، بعضی بیماریهای خونی مثل لنفوما، آنمی کمبود آهن، پلی سیتمی ورا، میلوم دولپتپل و بیماریهای عصبی مثل پست هرپتیک نورالژیا میتواند ایجاد خارش کنند.
بیماریهای عفونی مثل HIV میتواند ایجاد خارش شدید کند
چطور خارش تشخیص داده و درمان شود؟


4,000 تومان