4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 27958
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1665

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله شاليكوبي صنعتی

دانلود مقاله شاليكوبي صنعتی

0 1.7k
دانلود مقاله شاليكوبي صنعتی

با دانلود مقاله در مورد شاليكوبي صنعتی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله شاليكوبي صنعتی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله شاليكوبي صنعتی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد شاليكوبي صنعتی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:36 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه :

از آنجايكه برنج حاصل دسترنج زنان ومردان كشاورز بوده و با زحمت و مشقت بسيار بدست مي آيد لذا ميبايست در برداشت فرآوري و نگهداري آن دقت بسيار نموده اما در عمل شاهد مقدار قابل توجهي شكستگي برنج در سطح كشور مي باشيم با عنايت به اينكه خرده برنج در بازار برنج  پسندي چنداني نداشته و قيمت آن نيز تقريبا نصف برنج سالم نيز خود داراي شكستگي قابل توجهي مي باشد لذا ايجاب مي نمايد كه با ارائه نتايج تحقاقات علمي و بررسيهاي آماري دقيق وضعيت تبديل شالي به برنج استفاده در كارگاههاي خاص كشور كه از نوع و ماشين آلات مختلف و با خطوط  توليد متفاوت مشغول به كار بوده اند و تاثيرات اين تفاوت تكنولوژي را در روند تبديل و نهايتا توليد نهايي بررسي مي نمائيم. نتيجه بررسي علمي اداره فني و تكنولوژي استان فارس به كمك بخش تحقيقات فني و مهندسي مركز تحقيقات فني و مهندسي مركز تحقيقات كشاورزي استان فارس بر كارگاههاي شاليكوبي منطقه كربال شيراز به منظور  تحليل روند تبديل شلتوك به برنج نتايجي را به همراه داشته كه پس از توضيح دادن كارآيي انواع ماشين آلات خاص و مختلف خطوط توليد كارگاههاي شاليكوبي در جداولي ارائه مي گردد كه ابتدا جهت آشنايي با ماشين آلات و تجهيزات خط تبديلي آنها را معرفي  مي نمائيم : پوست كن اين دستگاه جهت جداسازي پوست اوليه شلتوك استفاده مي شود واز دو غلطك لاستيكي كه خلاف جهت يكديگر مي چرخند ودور يكي از آنها بيشتر از ديگري         مي باشد تشكيل شده است.

 

پاديه : اين دستگاه جهت جداسازي شلتوك از برنج پوست كنده شده استفاده مي شود پس از دستگاه پوست كن مورد استفاده قرار مي گيرد.

سفيد كن سايشي :اين دستگاه جهت سفيد كردن برنج استفاده مي شود و ازيك سنگ سايشي كه بصورت عادي مي چرخد و برنج را طي پنج تا شش مرحله سفيد ميكند تشكيل شده است .

سفيد كن تيغه اي (حواشه ): اين دستگاه نيز جهت سفيد كردن برنج استفاده مي شود و از يك استوانه فلزي تشكيل شده كه روي سطح آن شيار دار مي باشد وتيغه اي به موازات محور اين استوانه جهت تنظيم فشار دارد بر برنج تعبيه شده است از اين دستگاه علاوه بر اينكه به تنهايي جهت سفيد كردن برنج استفاده مي شود در بعضي از كارگاهها پس از سفيد كن سايشي جهت پالش برنج نيز استفاده مي شود .

جهت بررسي ضايعات در مراحل مختلف تبديل در هر كارگاه يك نوع برنج انتخاب شده و از شلتوك ان جهت تعيين درصد رطوبت و قوه ناميه و از برنج خروجي از دستگاههاي پوست گير، سفيد كن سايشي (سنگي) سفيد كن تيغه اي براي تعيين درصد شكستگي در هر يك از ماشين آلات فوق نمونه برداري شد .

همچنين نسبت به يادداشت مشخصات كارگاه،تعداد ماشينها و تجهيزات و بررسي مسائل و مشكلات موجود در زمينه قطعات يدكي اقدام گرديد. اين عمليات در 27 تكرار در 22 كارگاه منطقه كربال و 6 تكرار در يكي از كارگاههاي شهرستان مرودشت انجام گرفت. سپس        نمونه ها را به مركز تحقيقات برده كه ضمن مشخص نمودن درصد رطوبت و قوه ناميه كليه نمونه ها درصد خردشدن برنج در دستگاههاي اندازه گيري گرديد ،كه اطلاعات جمع آوري شده طي جدول شماره (1)بپيوست و نتايج تحقيقات انجام شده بشرح زير مي باشد:

متوسط رطوبت شلتوك در زمان تبديل                 10% بر اساس وزن خشك

متوسط قوه ناميه شلتوك در زمان تبديل               81درصد

متوسط قوه ناميه شلتوك بذري در زمان تبديل 95درصد

4,000 تومان