10,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 27964
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1527
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج

دانلود تحقیق درمورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج

با دانلود تحقیق در مورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شناخت و بررسي نيازهاي آموزشي مديران مدارس متوسطة دولتي شهرستان كرج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:139 صفحه

قسمتی از فایل:

 

مقدمه

در هر سازماني بدون توجه به نوع هدف، به وسيلة كاركنان اموري به اجرا در مي‌آيد كه در نهايت به‌صورت مجموعه‌اي كه ماحصل سرمايه‌گذاري است شكل مي‌گيرد. بدينسان نتيجه كار اعضاء به‌صورت منسجم متجلي مي‌شود. در سازمان‌ها و مؤسسات هر كاري نيازمند مهارت‌ها و به‌كارگيري دانش‌هاي در رابطه است. سازمان‌ها با توجه به اين نياز، شرايط احراز شغل نيروي انساني خود را تهيه نموده و به گزينش مي‌پردازند. هر چند در بدو استخدام نيروي تازه وارد در سازمان، با شغل خود انطباق كيفي دارد ولي اگر مديريت آنها را كارآموزاني مستعد تلقي نكند، نخواهد توانست در پروراندن آنها اقدام نموده و در نتيجه از نيروي انساني مفيد برخوردار گردد. چرا كه محبوس نگهداشتن تجارب و مهارت‌هاي شغلي افراد، روح تعالي و رشد را در اعضاء خفه كرده و موجبات سد تحرك و پويايي آنها را فراهم مي‌كند (عسگريان، 1370، ص 55).

با اجراي برنامه‌هاي آموزشي در سازمان‌ها مي‌توان به رشد نيروي انساني كمك كرد. آموزش تنها وسيلة همگام شدن با تغييراتي است كه در گذر زمان ايجاد مي‌شود. تغيير و تحولات سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي و پيشرفت علم و تكنولوژي نيازهاي آموزشي گوناگوني را به سازمان‌ها تحميل مي‌كند.

برنامه‌هاي آموزشي را تنها هنگامي بايد طراحي و اجرا كرد كه مطمئن باشيم مي‌تواند به حل مشكلات، كمك مؤثري بنمايد، بنابراين، عاقلانه‌ترين راه براي تصميم‌گيري درباره مسائل مربوط به آموزش كاركنان بايد براساس بررسي و مطالعه كامل كل سازمان باشد. با شناخت سازمان و مسائل موجود در آن خواهيم دانست كه آموزش كاركنان چگونه مي‌تواند به ما در رفع اين مشكلات كمك كند(سعادت، 1381، ص 176).

بر اين اساس، اولين قدم در تجويز آموزش برحسب داده‌هاي نياز‌سنجي كه به وسيلة پرسشنامه‌ها و مشاهدات به دست مي‌آيد صورت مي‌گيرد(عسكريان، 1370، ص 57).

طرح موضوع و بيان مسأله

سازمان‌ها براي نيل به اهداف خود، بايد كادري از نيروهاي لايق و كارآمد در اختيار داشته باشند. دبستان، دبيرستان و دانشگاه نظامي براي تربيت و آموزش دانش و معلوماتي است كه افراد را براي ورود به اجتماع و خدمت مؤثر آماده مي‌سازد. اما افرادي كه به استخدام سازمان در مي‌آيند، علاوه‌بر اين معلومات، به آموزش تخصصي و حرفه‌اي نيز نياز دارند تا دانش فني و مهارت‌هاي لازم را براي انجام شايستة وظايف محول به دست آورند. اين آموزش‌ها به كاركنان كمك مي‌كند تا نقش فعال‌تر و مؤثرتري در نيل به اهداف سازمان ايفا كنند(سعادت، 1381، ص 174).

آموزش امري حياتي و اساسي است، اما سؤال اين است كه چه چيزي را بايد آموزش داد؟ درست است كه آموزش ضروري است اما درعين حال امري است كه هزينه‌هاي بسياري را براي سازمان به بار مي‌آورد لذا بايد مشخص كرد كه چه آموزشي مورد نياز است.

يكي از بارزترين خصوصيات عصر حاضر تغيير و تحولات شگرف و مداومي است كه در طرز تفكر، ايدئولوژي،‌ ارزش‌هاي اجتماعي، روش‌هاي انجام كار و بسياري از پديده‌هاي ديگر زندگي به چشم مي‌خورد. علوم مختلف در چند دهة اخير بيش از هر دوران ديگر در طول تاريخ بشر پيشرفت كرده‌اند. تكنولوژي به‌طور مداوم و با شتابي بي‌مانند در حال تحول و پيشرفت است. بنابراين مديران امروزي در محيطي پويا و متحول كار مي‌كنند. لذا بهره‌گيري از انديشه‌هاي نوين و روش‌هاي اثربخش مديريت براي فرد، سازمان و جامعه ضرورتي اجتناب‌ناپذير مي‌باشد.

در نيم قرن اخير،‌ شيوه‌‌هاي مديريت و رهبري در نظام‌هاي آموزشي، دستخوش تغييرات قابل ملاحظه‌اي شده است، طرح نظرات و انديشه‌هاي جديد و متفاوت، از سوي صاحبنظران رشته‌هاي مديريت و آموزش و پرورش از يك‌سو، و نياز به بهبود كيفي عملكردها و نتايج آموزش و پرورش از سوي ديگر،‌ ضرورت و اهميت تحول و دگرگوني تكنولوژي و مديريت آموزشي را به مرور، بر گردانندگان نظام‌هاي آموزشي آشكار كرده است. امروزه، تقريباً در تمام نظام‌هاي آموزش و پرورش، نگرش مثبتي نسبت به امر آموزش و باز‌آموزي معلمان و مديران آموزشي و ترويج و به كار‌گيري روش‌هاي مؤثر آموزش ملاحظه مي‌شود(علاقه‌بند، 1378، ص 1).


10,000 تومان