8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28102
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2608
  • تعداد فروش: 4

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها

دانلود مقاله مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها

0 2.6k
دانلود مقاله مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها

با دانلود مقاله در مورد مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مديريت آموزشي ، اصول و كاربرد آنها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:85 صفحه

قسمتی از فایل:

 

طبق فرهنگ لغت، مدير يعني فرد اداره كننده ، گرداننده .

طبق نظر دكتر علاقه بند، مديريت يك فن و هنر قديمي است كه در گذشته توسط پادشاهان ، فرماندهان ، وزيران و روحانيان انجام مي شده و در حال حاظر توسط مديران در يك اداره يا شركت انجام مي شود .

 تعريف ديگري از مديريت از آقاي گريفين در كتاب دكتر علاقه بند ، آمده است كه مي گويد : فراگرد تصميم گيري ، برنامه ريزي ، سازماندهي ، رهبري و كنترل منابع انساني ، مالي ، مادي ، و اطلاعاتي سازمان به منظور تحقق اثربخش و كارآمد هدفهاي آن .

 طبق اين تعريف ، مديريت يك پروسه، است و پروسه يا فراگرد يا فرآيند يعني سري وقايعي و روابطي پويا ، جاري ، مستمر و در حال تغيير .

يعني مدير بايد روندي شامل : تصميم گيري ، برنامه ريزي ، سازماندهي ، رهبري و كنترل را طي كند تا بتواند روي عوامل انساني ، مالي ، مادي و اطلاعاتي مديريت داشته باشد .

آقاي صافي در كتاب خود مي پرسد : آيا مديريت علم است يا هنر ؟ و جواب مي دهد كه نظري كه مورد تاييد قرار گرفته اين است كه مديريت علم است و در بخش علوم كاربردي قرار دارد .

در واقع مي توان گفت : كه مديريت هم همانند همة علم هاي ديگر جهان هم نياز به استعداد دارد ،‌ هم نياز به تجربه دارد و هم نياز به دانش و علم دارد ، فرد مدير ،‌ هيچوقت تنها با تكيه بر استعدادش نمي تواند موفق شود ، يا تنها با جمع آوري دانش و اطلاعات ، نمي تواند يك مدير موفق شود يا تنها بر تكيهبر تجربه شخصي يا عمومي ،‌ نمي تواند مدير موفقي شود بلكه مديري موفق است كه اين سه عامل را با هم و در كنار هم داشته باشد ، بي شك تجربه مديريت در تك تك انسانها وجود دارد به نظرم حتي كودكي كه تازه راه رفتن را آموخته ، تجربة مديريت را دارد چرا كه او براي مديريت زندگيش و اينكه چگونه از گرسنگي نمي ميرد يا از تشنگي تلف نشود يا دچار بي محبتي پدر و مادر خود نشود ، به طور ذاتي و تجربي ميداند كه بايد گريه كند يا خودش را براي خانواده اش لوس كند با خنديدن اخم كردن يا هر عكس العملي كه بتواند توجه اطرافيان خود را جلب كند ، تا بتواند زنده بماند .



8,000 تومان