4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28238
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1499

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پروتكل ها

دانلود تحقیق درمورد پروتكل ها

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد پروتكل ها

با دانلود تحقیق در مورد پروتكل ها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پروتكل ها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پروتكل ها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پروتكل ها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:32 صفحه

قسمتی از فایل:

 

آموزش  DNS

 DNS  از كلمات Domain Name System اقتباس و  يك پروتكل شناخته شده در عرصه شبكه‌هاي كامپيوتري خصوصا اينترنت است . از پروتكل فوق به منظور ترجمه  اسامي‌كامپيوترهاي ميزبان و Domain به آدرس‌هاي IP استفاده مي‌گردد. زماني كه شما آدرس www.srco.ir را در مرورگر خود تايپ مي‌نمائيد ، نام فوق به يك آدرس IP و بر اساس يك درخواست خاص ( query )  كه از جانب كامپيوتر شما صادر مي‌شود، ترجمه مي‌گردد . 

تاريخچه DNS

DNS  ، زماني كه اينترنت تا به اين اندازه گسترش پيدا نكرده بود و صرفا در حد و اندازه يك شبكه كوچك بود، استفاده مي‌گرديد. در آن زمان ، اسامي‌كامپيوترهاي ميزبان به صورت دستي در فايلي با نام HOSTS درج مي‌گرديد . فايل فوق بر روي يك سرويس دهنده مركزي قرار مي‌گرفت . هر سايت و يا كامپيوتر كه نيازمند ترجمه اسامي‌كامپيوترهاي ميزبان بود ، مي‌بايست از فايل فوق استفاده مي‌نمود.  همزمان با گسترش اينترنت و افزايش تعداد كامپيوترهاي ميزبان ، حجم فايل فوق نيز افزايش و  امكان استفاده از آن با مشكل مواجه گرديد ( افزايش ترافيك شبكه ). با توجه به مسائل فوق، در سال 1984 تكنولوژي DNS معرفي گرديد .

پروتكل DNS

DNS   ، يك بانك اطلاعاتي توزيع شده  است  كه بر روي ماشين‌هاي متعددي مستقر مي‌شود ( مشابه ريشه‌هاي يك درخت كه از ريشه اصلي انشعاب مي‌شوند) . امروزه اكثر شركت‌ها و موسسات داراي يك سرويس دهنده DNS كوچك در سازمان خود مي‌باشند تا اين اطمينان ايجاد گردد كه كامپيوترها بدون بروز هيچگونه مشكلي، يكديگر را پيدا مي‌نمايند . در صورتي كه از ويندوز 2000 و اكتيو دايركتوري استفاده مي‌نمائيد، قطعا از DNS به منظور  ترجمه اسامي‌كامپيوترها به آدرس‌هاي IP ، استفاده مي‌شود . شركت مايكروسافت در ابتدا نسخه اختصاصي سرويس دهنده DNS  خود را با نام ( WINS ( Windows Internet Name Service  طراحي و پياده سازي نمود . سرويس دهنده فوق مبتني بر تكنولوژي‌هاي قديمي‌بود و از پروتكل‌هايي استفاده مي‌گرديد كه هرگز داراي كارايي مشابه DNS نبودند.  بنابراين طبيعي بود كه شركت مايكروسافت از WINS فاصله گرفته و به سمت DNS حركت كند . 

 از پروتكل DNS  در مواردي كه كامپيوتر شما اقدام به ارسال يك درخواست مبتني بر DNS براي يك سرويس دهنده نام به منظور يافتن آدرس Domain  مي‌نمايد ، استفاده مي‌شود .مثلا در صورتي كه در مرورگر خود آدرس www.srco.ir  را تايپ نمائيد ،  يك درخواست مبتني بر DNS از كامپيوتر شما و به مقصد يك سرويس دهنده DNS صادر مي‌شود . ماموريت درخواست ارسالي ، يافتن آدرس IP وب سايت سخاروش است.

پروتكل DNS و مدل مرجع OSI

 پروتكل DNS معمولا از پروتكل UDP به منظور حمل داده استفاده مي‌نمايد . پروتكل UDP نسبت به TCP داراي overhead كمتري مي‌باشد. هر اندازه overhead يك پروتكل كمتر باشد ، سرعت آن بيشتر خواهد بود. در مواردي كه حمل  داده با استفاده از پروتكل UDP با مشكل و يا بهتر بگوئيم خطاء مواجه گردد ، پروتكل DNS از پروتكل TCP به منظور حمل داده استفاده نموده تا اين اطمينان ايجاد گردد كه داده بدرستي و بدون بروز خطاء به مقصد خواهد رسيد .

 فرآيند ارسال يك درخواست DNS و دريافت پاسخ آن ، متناسب با نوع سيستم عامل نصب شده بر روي يك كامپيوتر است .برخي از سيستم‌هاي عامل اجازه  استفاده از پروتكل TCP براي DNS را نداده و صرفا  مي‌بايست از پروتكل UDP  به منظور حمل داده استفاده شود . بديهي است در چنين مواردي همواره اين احتمال وجود خواهد داشت كه با خطاهايي مواجه شده و عملا امكان ترجمه نام يك كامپيوتر و يا Domain به آدرس IP وجود نداشته باشد.  پروتكل DNS از پورت 53 به منظور ارائه خدمات خود استفاده مي‌نمايد. بنابراين  يك سرويس دهنده DNS به پورت 53 گوش داده و اين انتظار را خواهد داشت كه هر سرويس گيرنده‌اي كه تمايل به استفاده از سرويس فوق را دارد از پورت مشابه استفاده نمايد . در برخي موارد ممكن است مجبور شويم از پورت ديگري استفاده نمائيم . وضعيت فوق به سيستم عامل و سرويس دهنده DNS نصب شده بر روي يك كامپيوتر بستگي دارد.


4,000 تومان