5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28352
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1827

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد روانشناسي در محيط اداري

دانلود تحقیق درمورد روانشناسي در محيط اداري

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد روانشناسي در محيط اداري

با دانلود تحقیق در مورد روانشناسي در محيط اداري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روانشناسي در محيط اداري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روانشناسي در محيط اداري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روانشناسي در محيط اداري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:51 صفحه

قسمتی از فایل:

 

تعريف روانشناسي:

عنوان كتاب حاضر، نويسنده را موظف مي‎دارد كه «روان‎شناسي»[1] را، بدواً به صورت هر چه ساده توضيح و تشريح نمايد. و سپس از «محيط اداري» تعريف به دست دهد. چه، شرط مبادلة‌صحيح اطلاعات بين نويسنده و خواننده، يا گوينده و شنوند، وجود محيط تفاهم و درك مفاهيم درست از اصطلاحاتي است كه در مكاتبه و يا محاوره ذكر مي‎شود. بنابراين، صرفنظر از اختلافاتي كه بين دانشمندان دربارة تعريف اين علم وجود دارد، روان‎شناسي را (كه از قديم  موضوع و هدف از مطالعة آن، شناخت خصوصيات پندار و كردار يك فرد آدمي بوده است، علم‎النفس، معرفت‎النفس و يا معرفت‎الروح مي‎گفته‎اند) به شرح زير تعريف مي‎كنيم:

روان‎شناسي عبارت است از تحقيق و مطالعه در حيات نفساني، و اعمال و رفتار انسان در احوال و اوضاع مختلف.

چنان كه مي‎دانيم وجود انسان از دو قسمت تشكيل شده است. قسمت مادي يا بيولوژيكي (مانند استخوانها،‌عضلات، امعا، و احشا، و به طور كلي سلولهاي گونا گون زندة تشكيل دهندة بدن) و قسمت غيرمادي (شامل افكار و تمايلات، احساسات غريزي، خشم، شادي و غم، پشيماني و حالات رواني ديگر) ساخته شده است. قسمت مادي را «بدنيات» يا، «جسميات»، و قسمت افكار و اميار را «نفسانيات» اصطلاح كرده‎اند. بدين ترتيب محدودة مباحث علم روان‎شناسي منحصر به  تحقيق و مطا لعه در نفسانيات، و كشف قوانين موجود در روابط آنها است.

علم روان‎شناسي از قرون قبل از ميلاد مورد توجه بوده، تا دو قرن پيش در اروپا و تا چندي قبل در ايران، جزء يكي از فصول فلسفه شناخته مي‎شد. به همت دانشمنداني چون «جان‎لاك»[2] انگليسي و «كندياك»[3] فرانسوي اين علم به صورت مستقل از فلسفه درآمد. در حال حاضر رشته‎هاي مختلف اين دانش بسيار زياد است. كافي است كه به نظر آوريم عده‎اي در روان‎شناسي كودكان، جماعتي در روان‎شناسي تطبيقي،  گروهي در روان‎شناي حيواني، يا روان‎شناسي از لحاظ بيماريهاي دماغي[4] و همچنين روان‎شناسي اجتماعي[5] تخصص يافته‎اند.



[1] - PSYCHOLOGIE

[2] - JOHN LOCK (1632-1704)

[3] - CONDILLAC (1715-1780)

[4] - PSYCHOLOGIE PATOLOGIQUE

[5] - PSYCHOLOGIE SOCIAL


5,000 تومان