4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28586
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2761
  • تعداد فروش: 37

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پدافند غیرعامل

دانلود تحقیق درمورد پدافند غیرعامل

0 2.8k
دانلود تحقیق درمورد پدافند غیرعامل

با دانلود تحقیق در مورد پدافند غیرعامل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پدافند غیرعامل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پدافند غیرعامل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پدافند غیرعامل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه:

 

پدافند در مفهوم کلی، دفع، خنثی کردن و یا کاهش تاثیرات اقدامات آفندی دشمن و ممانعت از دستیابی به اهداف خودی است.

 

پدافند به دو بخش تقسیم می شود ۱ پدافند عامل ۲ پدافند غیرعامل

 

۱) پدافند عامل: پدافند عامل عبارت از رویارویی و مقابله مستقیم با دشمن و به کارگیری جنگ افزارهای مناسب و موجود به منظور دفع حمله و خنثی کردن اقدامات آفندی وی می باشد.

 

۲) پدافند غیرعامل: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می گردد که مستلزم به کارگیری جنگ افزار نبوده و با اجرای آن می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

 

۱) موضوعیت پدافند غیرعامل

 

بخشی از خسارات و صدمات وارده از حملات هوایی موشکی، مربوط به اصابت بمب یا هر نوع پرتابه دیگری و ایجاد انفجار توسط آنها می باشد. که در لحظه وقوع حادث می گردد و اغلب موارد، خسارات و صدمات مربوط به پیامدهای این حملات از خسارات ناشی از انفجار اولیه به مراتب بیشتر می باشد و با رعایت اصول پدافند غیرعامل و اجرای طرح های مربوطه می توان ضمن کاهش خسارات اولیه از بروز خسارات و صدمات بعدی جلوگیری نموده و یا تاثیر آنها را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

 

اصول اولیه پدافند غیرعامل، ساده و تقریباً ثابت بوده ولی کاربرد این اصول در موارد مختلف تفاوت داشته و در مواردی پیچیده و مشکل می شوند.

 

۲) اصول، روشها و موضوعات اساسی در مبحث پدافند غیرعامل

 

۱ ۲ ) اختفا Concealment

 

اختفا یا پنهان کاری به کلیه اقداماتی گفته می شود که مانع از قرار گرفتن تاسیسات و تجهیزات در دید مستقیم دشمن گردیده و یا تشخیص تاسیسات و تجهیزات و همچنین آگاهی از انجام فعالیت های خاص را برای او غیر ممکن و یا مشکل می سازد. 


4,000 تومان