4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 28826
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2230

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله مزاح از ديدگاه روايات

دانلود مقاله مزاح از ديدگاه روايات

0 2.2k
دانلود مقاله مزاح از ديدگاه روايات

با دانلود مقاله در مورد مزاح از ديدگاه روايات در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مزاح از ديدگاه روايات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مزاح از ديدگاه روايات ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مزاح از ديدگاه روايات

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

 پيشگفتار

مزاح و شوخي از مسائلي است كه امروزه بيش از ديگر زمان‌ها با آن روبرو هستيم و اين مسئله در ميان بشر شيوع بسياري يافته است. به همين خاطر بايد مورد بررسي قرار گرفته و فرهنگ صحيح آن در جامعه توزيع گردد تا به صورتي صحيح و با هدفي والا و خداپسندانه انجام شود.

موضوع مزاح كردن به اصل شاد بودن و شاد كردن برمي‌گردد و اين اصل يك امر فطري است. همچنين شاد كردن برادر مؤمن نيز يكي از عبادات بزرگ محسوب مي‌شود؛ اگر شادي‌هاي دنيايي انسان در راستاي كمك به شادي آخرت او باشد، بسيار پسنديده و مطلوب است. به همين جهت شادي‌هايي كه مومنين در زندگيشان دارند به اين منظور است كه براي انجام عبادات و وظايفشان نشاطي داشته باشند. آنها از آن جهتي كه مومن هستند هيچگاه به گناه شاد نمي‌شوند؛ شادي يا مستقيماً در ارتباط با خداست و يا براي تكامل معنوي و انجام وظايف و يا دست كم براي جلوگيري از گناه. با توجه به مطالب بالا شاد كردن هركسي به طور مطلق بالاترين عبادات نيست، بلكه تنها شاد كردن مومنين از مجاري شرعيه و راه‌هايي كه شرعاً مجاز است، مطلوب و پسنديده و بالاترين عبادات محسوب مي‌شود.(1)


4,000 تومان