4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29319
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1648
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد علل‌ ريشه هاي تهاجم فرهنگي

دانلود تحقیق درمورد علل‌ ريشه هاي تهاجم فرهنگي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد علل‌ ريشه هاي تهاجم فرهنگي

با دانلود تحقیق در مورد علل‌ ريشه هاي تهاجم فرهنگي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق علل‌ ريشه هاي تهاجم فرهنگي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق علل‌ ريشه هاي تهاجم فرهنگي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد علل‌ ريشه هاي تهاجم فرهنگي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

 ورود ميسيونرهاي مسيحي و كمپانيهاي غربي به جوامع اسلامي

شما درتاريخ مي بينيد وقتي استعمارگران درآسيا ، آفريقا و آمريكاي لاتين وارد شدند قبل ازآنكه سياستمدارها ، سربازها و قزاقهاي خود را به آن مناطق وارد كنند ، ميسيونهاي مسيحي و هياتهاي تبشيري مسيحي را وارد كردند . اول سرخپوستها و سياهپوستها را مسيحي كردند و آنگاه طناب استعمار را به گردنشان انداختند ، بعد هم آنها را از خانه و كاشانه ي خودشان آواره كردند .

مبلغين مسيحي از دوسه قرن پيش ، حداقل از صد سال پيش ، به مناطق دوردست آفريقا يا آمريكا رفتند و دراعماق جنگلها ، جايي كه حتي آدمهاي معمولي و تجار هم نمي رفتند ، مشغول تبليغ شدند . انسان گاهي ازاينكه اينها به جاهايي رفتند كه اميد مسيحي شدن مردم آنجا اصلاً وجود نداشت مثل ايران متعجب مي شود . يك وقت درصحبتي عرض كردم كه مبلغين مسيحي مكرر به ايران آمدند كه شرح حالشان موجود است اينها از زمان نادرشاه بلكه قبل از نادرشاه براي تبليغ مسيحيت ، خانه ، زندگي ووطن مألوف خود را رها كردند و با وسايل سفر آن موقع ، به كشوري مثل ايران مي آمدند و سالهاي دراز مي ماندند كه مسيحيت را تبليغ كنند .

تجربه ي استكبار اين است كه هرجا اسلام جدي شد بايد با آنجا جنگيد . ازآن روزي كه غريبها به قصد استعمار وارد كشورهاي مسلمان شدند از قرن هفدهم كه از اروپا به اين كشورها آمدند و به اسم كمپاني ،‌كليسا و چيزهايي از اين گونه كم كم دركشورها جا خوش كردند ، از همان وقت فهميدند كه جامعه ي اسلامي و دين اسلام با اهداف استعماري كه آنها را به اين طرف دنيا فرستاده مقابل و مبارز است و ازهمان وقت قراين زيادي برايشان وجو داشت . هند سالهاي متمادي يكي از استانهاي كشور انگليس بود ، آن هم نه هند فعلي ، بلكه هند و پاكستان و بنگلادش فعلي شبه قاره ي هند اين مجموعه يكي از استانهاي كشور انگليس بود ؛ يعني با كمال پررويي از يك وجب جا درآن طرف دنيا آمدند يك شبه قاره وكشور عظيم را با آن همه منابع و ثروت ، ذره ذره تصرف كردند كه داستان بسيار غم انگيزي دارد تااينكه توانستند آنجا را رسماً به امپراطوري انگليس ملحق كنند . سالهاي متمادي حاكم هند كسي بود كه ملكه و پادشاه انگليس به عنوان نايب السلطنه مي فرستاد . يكي از نايب السلطنه هاي هند در150 سال قبل كه هنوز درهند مبارزات ضد استعماري انگليس شروع نشده بود گفته بود اولين هدف ا دراينجا سركوب مسلمانها باشد ، چون مسلمانها به طبيعت حال با ما دشمن هستند ، اما هندوها اين جور نيستند . اين تجربه ي استعمار است . 


4,000 تومان