4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29357
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1505

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فضيلت ازدواج

دانلود تحقیق درمورد فضيلت ازدواج

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد فضيلت ازدواج

با دانلود تحقیق در مورد فضيلت ازدواج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فضيلت ازدواج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فضيلت ازدواج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فضيلت ازدواج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 زن و مرد مكمل يكديگرند

خداوند انسان را به گونه اي آفريده كه بدون همسر ناقص است . انسان هرچه از نظر علم و ايمان و فضائل اخلاقي بالا برود ، تا همسر اختيار نكند ، به كمال مطلوب نمي رسد ( چه زن و چه مرد ) . هيچ چيز ديگر جاي ازدواج و تشكيل خانواده را نمي گيرد . جنس مؤنث و مذكر به يكديگر نيازمندند ، هم از نظر روحي و هم از نظر جسمي ، و هركدام به تنهايي ناقصند ، و هنگامي كه در كنار هم قرار گرفتند ، همديگر را كامل مي كنند . اين قانون نظام آفرينش است و بر كل هستي حاكم مي باشند .

قرآن زن و مرد را لباس همديگر مي داند :    هن لباس لكم و انتم لباس الهن

زنان لباس شما مردانند و شما مردان لباس زنهاييد

يعني مكمل و متمم و حافظ و آبرو بخش و راز پوش همديگريد و هركدام به ديگري نيازمنديد. انسان بدون لباس ، نمي تواند در جامعه با سرافرازي زندگي كند ، احساس نقص مي كند . اينان تنها نيز احساس نقص مي كند . لباس ، انسان را از سرما و گرما حفظ مي كند ، همسر نيز از پريشاني و بيهودگي و بي پناهي و بي هدفي و تنهايي نجات مي دهد . لباس زينت انسان است ، همسران هم زينت همديگرند.

« همسر » ، نعمت بزرگ الهي

يكي از بزرگترين نعمتهاي خداوند به انسان ، « همسر شايسته » است . پيامبر اكرم (ص) در اين باره مي فرمايند :  انسان مسلمان ـ بعد از نعمت اسلام ـ هيچ فايده اي ( از نعمتهاي الهي ) نبرده است كه بهتر از همسر مسلمان و شايسته باشد ...


4,000 تومان