4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29409
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2055
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله نگاهي به هوميوپاتی

دانلود مقاله نگاهي به هوميوپاتی

0 2.1k
دانلود مقاله نگاهي به هوميوپاتی

با دانلود مقاله در مورد نگاهي به هوميوپاتی در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نگاهي به هوميوپاتی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نگاهي به هوميوپاتی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نگاهي به هوميوپاتی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

 هوميوپاتي يكي از رشته هاي طب مكمل و كل نگر است كه نگرش فلسفي متفاوت از طب رايج به پديده بيماري داشته و روش درماني آن بر دارو درماني استوار است .

 

به عنوان يك اصل به تمام روشهاي درماني كه با نگرش فلسفي انسان به عنوان يك كل و مجموعه اي پيچيده بنا نهاده شده است ، طب كل نگر اطلاق ميشود و تمامي روشهاي درماني را كه در قالب طب رايج نمي گنجد واز شيوه هاي درماني طب رايج تبعيت نمي كند طب مكمل يا جايگزين مي نامند.

طبق اعلام WHO ، هوميوپاتي پس از طب رايج دومين سيستم پزشكي مورد استفاده در دنياست . هوميو (homoios  (در زبان يوناني به معني همگون و پاتيpathos ) (به معني بيماري مي باشد و بر اساس اصل همگون ، همگون را در درمان مي كند عمل ميكند  و این اصل مشابهت، کاملاً در تناقض با اصل تضادهاست که درمان درطب کلاسیک بر این اصل استوار است. اين اصل ، اصلي كلي است كه ميتوان آن را به بسياري از مسائل اجتماعي و خارج از حوزه درمان نيز تعميم داد. تاريخچه اين فلسفه به زمان بقراط برمي گردد و موارد استفاده از آن توسط پزشكاني چون ابن سينا نيز در تاريخ گزارش شده است. در نوشته های بقراط آمده است که درمان را می توان از طریق قانون تضادها ویا قانون مشابهت انجام داد وحتي در ادبيات قديم نيز به اين اصل اشاره شده است كه داروي زهر، زهراست. 


4,000 تومان