3,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29657
  • فرمت فایل دانلودی : .DOC
  • تعداد مشاهده : 1787

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ماشین آتوود

دانلود تحقیق درمورد ماشین آتوود

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد ماشین آتوود

با دانلود تحقیق در مورد ماشین آتوود در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ماشین آتوود را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ماشین آتوود ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ماشین آتوود

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:6 صفحه

قسمتی از فایل:

 ماشین آتوود یک دستگاه مکانیکی بسیار مفید است که بسته به نوع آن از یک یا دو قرقره و چند وزنه با جرمهای مختلف تشکیل شده است که این وزنه‌ها به وسیله نخهای غیر قابل ارتجاع از قرقره آویزان شده‌اند.





 


دید کلی 

در تشریح کاربرد معادلات لاگرانژ ابتدا سیستمهای ساده مکانیکی مورد بحث قرار می‌‌گیرند. ماشین آتوود از جمله این سیستمهای ساده است. در حالت کلی ماشین آتوود بسته به تعداد قرقره‌ها در انواع مختلفی وجود دارد. 

ماشین آتوود ساده

ماشین آتوود ساده از دو وزنه به جرمهای  و  که به وسیله یک رشته غیر قابل ارتجاع به طول  که از روی قرقره عبور کرده است و به یکدیگر متصل هستند، تشکیل شده است. این سیستم فقط دارای یک درجه آزادی است، یعنی چون فقط یک قرقره وجود دارد، لذا اگر مبدأ مختصات را در نقطه آویز قرقره فرض کنیم، در این صورت حرکت هر دو وزنه را می‌‌توان با یک پارامتر مشخص نمود. همچنین چون تنها نیروی وارده ، نیروی گرانشی ناشی از وزن دو وزنه است، لذا به دلیل پایستار بودن نیروی گرانشی حرکت پایا خواهد بود و به راحتی می‌‌توان از قانون بقا انرژی استفاده کرد. به این ترتیب شتاب حرکت سیستم با فرض اینکه درجه آزادی را با متغیر  نشان دهیم به صورت زیر خواهد بود:



3,000 تومان