5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30064
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1698

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسي روند حضور زنان در هنر هاي تجسمي

دانلود تحقیق درمورد بررسي روند حضور زنان در هنر هاي تجسمي

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسي روند حضور زنان در هنر هاي تجسمي

با دانلود تحقیق در مورد بررسي روند حضور زنان در هنر هاي تجسمي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسي روند حضور زنان در هنر هاي تجسمي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسي روند حضور زنان در هنر هاي تجسمي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسي روند حضور زنان در هنر هاي تجسمي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:35 صفحه

قسمتی از فایل:

 از زماني که فاصله گرفتن از هنر هاي سنتي (مينياتور) و تجدد گرايي به صورت جدي در ايران اغاز شد ، يعني از زماني که کمال الملک، زنان هنرمندي مطرح نگشتند و در واقع شرايط به گونه اي محيا نبود که بتوانند به صورت جدي در فعاليت هاي هنري حضور داشت باشند. وضعيت دوره نگارگري جديد و در زمان شکل گيري نقاشي قهوه خانه نيز به همين گونه بود[1].

اما پس از آن در دوره قاضي نوگرا، زنان به صورت جدي پا به عرصه هنر نهاده ونقش مهمي در شکل گيري آن در ايران ايفا کردند. کحورهاي زمينه ساز اين تحول عبار ت بودند از :

1- تاسيسات اولين مدرسه دخترانه مجهز به آزمايشگاه و لوازم سمعي و بصري (1277)

2-   تأسيس مدرسه صنايع متظرفه توسط کمال الملک ا هدف تربيت هنرمندان به روش آکادميک در سال 1289 که اين اقدام به عنوان نقطه آغاز پيشرفت هنرهاي بصري در ايران در نظر گرفته مي شود.

3-   تأسيس دانشگاه تهران در سال 1313

4-   کشف حجاب زنان در سال 1315 و اجازه رسمي ورود زنان به دانشگاه و فعاليت هاي اجتماعي و دولتي، هر چند اين اقدام در همان ابتدا شکاف عظيمي در بين جامعه روشنفکران و و اکثريت جامعه وو خصوصاً جامعه مذهبي ايجاد نمود.

5-   تأسيس دانشکده هنرهاي زيبا در سال 1319 د حضور اساتید خارجي که راهرا براي نوجويي هنري مناسب تر گردانيد.

6-   برگذاري اولين  تهران در سال 1337 با اهداف ايجاد امکانات بررسي و ارزشيابي آثار نوپديد ايراني و اشنا کردن مردم با شيوه هاي هنر مدرن[2] جنبش هويت گرايي ايران (سقاخانه) که در دهه 1340 شروع شد در روند جريان هويت يابي ايران زبان داشت و هنرمندان اين گروه در اين زمينه فعاليت مي کردند. اما زنان در اين دوره به سوي گرايش هاي ديگر رفتند . مثلاً به خط توجه کردند. براي مثال در آثار منصوره حسيني و همچنين بهجت صدر که توانستند بعد از مدت کوتاهي به شيوه شخصي دست پيدا کنند



[1] مهريزي بنا – مهديه بررسي زنان نقاض در هنر معاصر ايران – پايان نامه دانشجويي ، استاد راهنما خسرو خسروي 84-1383

[2] عبدي ، ناهيد ، برگرفته از سخنراني ، بررسي تصوير زنان در نقاشي هنرمندان ايران در سه دهه گذشته، همايش ، زن و هنرهاي تجسمي ،19 مرداد 1383


5,000 تومان