3,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30132
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1845
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ريشه گياه

دانلود تحقیق درمورد ريشه گياه

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد ريشه گياه

با دانلود تحقیق در مورد ريشه گياه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ريشه گياه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ريشه گياه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ريشه گياه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

 ريشه اندامي از گياه است که معمولا در قرار دارد و موجب ثابت نگاه داشتن ساقه و اجزاي آن مي‌گردد. عمل مهم ديگر ريشه جذب آب و مواد غذايي اوليه نظير آب و املاح مختلف از زمين بوده و همچنين ممکن است مواد غذايي مختلف درخود ذخيره کند. علاوه بر اين اعمال اصلي ، ريشه نظير ساقه رشد مي‌کند و محل عبور جريانهاي شيره‌هاي غذايي است ). با توجه به اعمال مشابه و غيرمشابهي که ريشه با ساقه دارد سبب مي‌شود که در مواردي ساختمان متفاوتي نيز با آن داشته باشد. 




 


اجزاي مختلف ريشه 

کلاهک ريشه: قسمت کاملا انتهايي ريشه که کلاهک ريشه ناميده مي‌شود. ياخته‌هاي کاملا راسي و خارجي کلاهک به تدريج و بطور دايم در اثر تماس با خاک و عوامل محيط زيست به صورت پوسته‌هاي نازکي مي‌افتد و درعين حال بطور دائم نيز بوسيله ياخته‌هاي مريستمي راس ريشه ساخته شده به آن اضافه مي‌شود.

ناحيه نمو ريشه يا منطقه مريستمي: که در مقطع طولي آن را به نام مريستم نزديک انتهايي ريشه‌ها مي‌نامند. سلولهاي حاصل از اين منطقه ضمن تمايز يابي سلولهاي مختلف ريشه را بوجود مي‌آورند.

منطقه طويل شدن: ياخته‌هاي حاصل از تقسيم ياخته‌هاي مريستم ريشه در اين ناحيه طويل مي‌شوند.



3,000 تومان