5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30237
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1815

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله عنصرهاي شيميايي

دانلود مقاله عنصرهاي شيميايي

0 1.8k
دانلود مقاله عنصرهاي شيميايي

با دانلود مقاله در مورد عنصرهاي شيميايي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله عنصرهاي شيميايي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله عنصرهاي شيميايي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد عنصرهاي شيميايي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:44 صفحه

قسمتی از فایل:

 رادن

 

رادون يکي از عناصر شيميايي جدول تناوبي است که نماد آن Rn و  عدد اتمي آن 86 ميباشد. اين عنصر از گازهاي بي اثر و راديو اکتيو است که توسط راديم به وجود ميايد. رادون يکي از سنگين ترين گازها بوده و براي سلامتي مضر ميباشد. پايدارترين ايزوتوپ آن Rn222 ميباشد که نيمه عمرش 3.8 روز بوده و در پرتودرماني کاربرد دارد.
خصوصيات قابل توجه


رادون که يک گاز بي اثر است از گازهاي اصيل بوده و يکي از سنگين ترين گازها در دماي اتاق ميباشد. (سنگين ترين گاز  tungsten hena fluride WF6 ميباشد.) رادون در دما و فشار استاندارد يک گاز بي رنگ است ولي با سرما دادن به آن تا زير درجه انجماد به رنگ سبز فسفري و درخشاني در ميايد که با پايين آوردن بيشتر دما به رنگ زرد و در نهايت در دماي ذوب به رنگ نارنجي مايل به قرمز تغيير ميابد. برخي از تجربيات نشان ميدهند که فلور ميتواند با رادون واکنش دهد و فلوريد رادون کلاثريت هاي clathrates رادون را گزارش کرده اند .
تمرکز رادون طبيعي درجو بسيار ناچيز بوده و آبهاي طبيعي در تماس با جو همچنان رادون را در عمل تبخير از دست ميدهند. بنابر اين ابهاي زير زميني در مقايسه با آبهاي سطحي تمرکز بيشتري از رادون 222 را در خود دارند به علاوه مناطق اشباع شده يک خاک معمولا مقدار بيشتري رادون در برابر مناطق اشباع نشده دارند که اين به دليل کمبود انتشار رادون در جو ميباشد.


5,000 تومان