4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30281
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2259

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كنترل برگردان استنباط كمبود رطوبت در نيكوتيانا تاباكوم

دانلود تحقیق درمورد كنترل برگردان استنباط كمبود رطوبت در نيكوتيانا تاباكوم

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد كنترل برگردان استنباط كمبود رطوبت در نيكوتيانا تاباكوم

با دانلود تحقیق در مورد كنترل برگردان استنباط كمبود رطوبت در نيكوتيانا تاباكوم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كنترل برگردان استنباط كمبود رطوبت در نيكوتيانا تاباكوم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كنترل برگردان استنباط كمبود رطوبت در نيكوتيانا تاباكوم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كنترل برگردان استنباط كمبود رطوبت در نيكوتيانا تاباكوم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:13 صفحه

قسمتی از فایل:

 چكيده

تاثير كمبود رطوبت طولاني مدت در برگردان (ترجمه) mRNA از نظر كميتي در برگ‌هاي راسي و پايه‌اي همه گياهان تنباكو (نيكوتيانا تاباكوم) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. سطح پلي‌زوم (پلي‌ريبوزوم) (شش ريبوزوم با بيشتر در mRNA) به صورت مشخص تحت شرايط آبياري خوب در برگ‌هاي راسي بيشتر از برگ‌هاي پايه‌اي بود. كمبود رطوبت هم در برگ‌هاي جوان و هم برگ‌هاي پيرتر موجب يك كاهش فزاينده در سطوح پلي‌زوم‌ها همراه با افزايش در مونوزوم‌هاي A.S مي‌شود و اين مساله نشانه شروع كاهش يافته برگردان است.

عليرغم كاهش كلي در شكل‌گيري پلي‌زوم‌ در 144 ساعت پس از كمبود آب، mRNA پروتئين انتقال اسيد ليپيد مشهور، مربوط به كمبود آب، با مقدار زيادي از پلي‌زوم‌ها و محتويات LTP افزايش يافته همراه مي‌شود. mRNAي اسموتين، نسخه ديگر استنباط كم رطوبتي نيز در خلال كم رطوبتي طولاني مدت با پلي‌زوم‌هاي بزرگ همراه مي‌باشد. در مقابل، mRNAهايي كه به كدگذاري پروتئين‌هاي بدون استرس مي‌پردازند، پروتئين‌هايي مثل ريبولوز بيس فسفات كربوكسيل/زير واحدهاي كوچك (rbcS) را اكسيژنه كرده و فاكتور آغاز كننده اكاريوتيك (elF4A)‌4A را كه از نظر فراواني كاهش داده و به سمت پلي‌زوم‌هاي كوچك و تركيبات غيرپلي‌زومي متمايل مي‌كند و مشخص مي‌شود كه شروع برگردان (ترجمه) ‌اين mRNAها بوسيله كمبود رطوبت مورد آسيب قرار مي‌گيرد. اين نتايج نشان مي‌دهد كه تنظيم برگردان يك وسيله پاسخ تنظيم رطوبت بوده و تناوب برگردان mRNAهاي مستقل در برگ‌هاي با سن مختلف، متمايز و مشخص مي‌باشد.


4,000 تومان