2,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30330
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1732

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نقش کراتین و گوانیدینواستیک اسید در متابولیسم انرژی

دانلود تحقیق درمورد نقش کراتین و گوانیدینواستیک اسید در متابولیسم انرژی

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد نقش کراتین و گوانیدینواستیک اسید در متابولیسم انرژی

با دانلود تحقیق در مورد نقش کراتین و گوانیدینواستیک اسید در متابولیسم انرژی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقش کراتین و گوانیدینواستیک اسید در متابولیسم انرژی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقش کراتین و گوانیدینواستیک اسید در متابولیسم انرژی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نقش کراتین و گوانیدینواستیک اسید در متابولیسم انرژی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

 کراتین یک ترکیب طبیعی موجود در بدن حیوانات است و نقش مهمی در متابولیسم انرژی در بدن آنها ایفا   می کند. ماده ی مغذی و نیمه ضروری کراتین (ماده ی متبلور و سفیدی که از دسته ی مواد ازت دار به فرمولC4H9N3O2   که در عضلات جانوران مهره دار به صورت فسفو کراتین یا به صورت آزاد یافت می شود)            یک مولکول مهم برای ذخیره سازی انرژی در زمانهای کوتاه می باشد. انرژی حاصل از مازاد آدنوزین تری فسفات (ATP) به سرعت توسط کراتین گرفته می شود و یا بر عکس .

واکنش بین کراتین فسفات و  ATP به وسیله ی آنزیم کراتین کنیاز کاتالیز می شود. گوانیدینواستیک اسید (GAA) ماده ای است قلیایی و بسیار جاذب الرطوبه و متبلور که در بافت های حیوان یافت می شود . و تنها پیش ساز کراتین می باشد .

کراتین در کبد به طور طبیعی از متیلاسیون گوانیدینواستیک اسید ساخته می شود که  GAA خود نیز در کلیه از گلایسین و آرژنین سنتز می شود و سپس به کبد منتقل می شود .

شکل2-1  چگونگی تولید GAA وکراتین در بدن

 

اگرچه کبد و کلیه مسئول این فعل و انفعالات است اما تمامی سلول ها و خصوصاً سلول های ماهیچه ای حاوی تمامی آنزیم های مورد نیاز هستند.(Wyss and Kaddurah-Daouk2000)

کراتین و فسفو کراتین جزء مواد کلیدی انتقال انرژی در تمامی سلول های زنده مهره داران می باشد.هر سیستم کراتین فسفوکراتین پشتیبان سیستم ATP/ADP  در نگهداری و انتقال سریع انرژی مخصوصاً در سلول های ماهیچه است . بخش عمده ی ذخیره ی کراتین (بیشتر از 95%) در ماهیچه های اسکلتی یافت می شود ، بخشی از کراتین (2-1.5 %) هر روزه به گونه ی بی بازگشت تبدیل به کراتنین می شود که توسط ادار دفع می شود . این نشان دهنده ی این است که نیاز به جایگزینی مداوم ذخیره ی کراتین یا از طریق سنتز مجدد (de-novo synthesis) و یا از طریق تغذیه می باشد .



2,000 تومان