4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30491
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1605

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بیماری سل

دانلود تحقیق درمورد بیماری سل

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بیماری سل

با دانلود تحقیق در مورد بیماری سل در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بیماری سل را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بیماری سل ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بیماری سل

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

 عنوان فارسي:

بررسي پاسخ به درمان در بيماران سيگاري مبتلا به سل ريوي  اسمير خلط مثبت مراجعه كننده به مركز سل شهرستان زاهدان و مقايسه آن با مسلولين ريوي غير سيگاري (گروه شاهد)

 

2ـ1ـ عنوان انگليسي:

comparision of clinical outcome in smoking Tuberclusis Patient with Non Smoker TB Patients, Zahedan TB institue.

 

3ـ1ـ مقدمه و معرفي طرح:

سل و سيگار دو معضل مهم بهداشتي جامعه محسوب مي‌شوند، سيگار يك فاكترو مهم خطر براي ابتلا به عفونت هاي باكتريال تلقي مي‌شود حتي در افراد بدون زمينه COPD سيگار با خطر افزاش بروزعفونتهاي باكتريال همراه است. ارتباط سيگار با عفونتهاي لژيونلايي نيز كاملاً‌ ثابت شده است همين طور مطالعات اخير مشخص شده است كه در افراد سيگاري خطر عفونت بعد از جراحي بالاست.(3) علاوه بر اين شانس عفونتهاي مكرر گوش و بيماريهاي انوازيو منگوكوكي در افراد سيگاري بالاتر از افراد غير سيگاري است.(3و1) يكي از مهم‌ترين اثرات سيگار روي ايمني بدن كاهش TNF مي‌باشد. (2) كه اين سيتوكين نقش مهمي در جلوگيري از عفونتها دارد علاوه بر اين در افراد سيگاري ايمني سلولار و همورال در مقايسه با افراد غير سيگاري كاهش يافته است.(3) سيگار موجب صدمه ساختان سلولهاي ريوي مي شود اين تخريب فيزيكي در بروز عفونتهاي ريوي مؤثر است مطالعات متعددي در جوامعي كه سل و سيگار معضل بهداشتي آنها هستند صورت گرفته و نتايج متفاوت بوده است لذا با توجه به اينكه در جامعه ما نيز هم سل و هم سيگار شايع است. سيگار ارتباط واضحي با افزاش خطر دارد.(3) (O.R:2.60; 95%) در بچه‌هاي كوچكتر كه پدر و مادر سيگاري دارند و به طور غير فعال در معرض سيگار مي‌باشند خطر نسبي ايجاد عفونتها فصلي بالاست. (3) (O.R: 1.7 CI 95%). در مطالعه ديگري نيز مقايسه ابتلا به سل ريوي بين افراد سيگاري و غير سيگاري انجام شده است كه نشان داده شده كه افراد سيگاري بيشتر به سل مبتلا ‌مي‌شوند ولي روي سل خارج ريوي سيگار كشيدن تأثير چنداني ندارد. (4)


4,000 تومان