5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30912
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1596
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد رويكرد لايب نيتس به عليت در نظام هستي

دانلود تحقیق درمورد رويكرد لايب نيتس به عليت در نظام هستي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد رويكرد لايب نيتس به عليت در نظام هستي

با دانلود تحقیق در مورد رويكرد لايب نيتس به عليت در نظام هستي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رويكرد لايب نيتس به عليت در نظام هستي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رويكرد لايب نيتس به عليت در نظام هستي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رويكرد لايب نيتس به عليت در نظام هستي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

 چكيده

گتفريد ويلهلم لايب نيتس فيلسوف آلماني قائل به نوعي عقل گرايي ايده آليستي است. وي معتقد است كه اشياء مادي وجود واقعي نداشته و چيزي جز اوهام نيستند، وي بر خلاف دكارت و اسپينوزا وجود جوهر جسماني را رد مي كند و جهان هستي را در عين تنوع، هماهنگ مي بيند او براي تبيين اصول فلسفي خويش، ساختار و پيكره آنرا در اصول نودگانه منادولوژي در سه بخش پايه ريزي كرده است:

1-             مْنادها يا عناصر اشياء  2- خداوند  3- تصوير جهان با توجه به علت آن (يعني خداوند)

آنچه در عالم خارج وجود دارد جواهر فرده اي (منادها) هستند كه داراي يك نظام و سلسله مراتب هستند هر واحدي جهان را در خود منعكس مي سازد نه بدان سبب كه جهان در آن «واحد» تأثير مي كند بلكه بدان علت كه خداوند به «واحد» چنين ماهيتي داده كه به خودي خود چنين نتيجه اي را حاصل مي كند. وي معتقد است بين موجودات جهان و تغييرات يك «واحد» و «واحد» ديگر، نوعي هماهنگي  پيشين بنياد وجود دارد. همه موجودات هستي همانند ساعتهايي هستند كه با هم ميزان شده اند و در زمان نشان دادن و به صدا در آمدن هماهنگ عمل مي كنند و

 

واژگان كليدي

لايب نيتس، مناد، اصل جهت كافي، اصل هماهنگي پيشين بنياد، نظام أحسن وجود، جهانهاي ممكن، منادولوژي، نيك انگاري

 

گتفريد ويلهلم لايب نيتس[1][1] (1716-1646م) يكي از فيلسوفان بزرگ آلماني است كه در زمينه هاي متعدد علمي صاحب نظريه و رأي است. در رياضيات، منطق جديد، فلسفه و كلام صاحب ابداعاتي است.

بحث از «منادها[2][2]» و «اصل جهت كافي[3][3]» و «اصل هماهنگي پيشين بنياد[4][4]» و «جهانهاي ممكن[5][5]» و از مختصات نظريه ما بعدالطبيعه او مي باشد. وي در بخش الهيات بالمعني الاخص ابداعاتي نظير «عدل الهي» و «تبيين شر در نظام أحسن وجود» دارد.



 

 

 

 

 


5,000 تومان