5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 30978
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1653

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد فتوسنتز در رشد گیاهان

دانلود تحقیق درمورد فتوسنتز در رشد گیاهان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد فتوسنتز در رشد گیاهان

با دانلود تحقیق در مورد فتوسنتز در رشد گیاهان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فتوسنتز در رشد گیاهان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فتوسنتز در رشد گیاهان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فتوسنتز در رشد گیاهان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:23 صفحه

قسمتی از فایل:

 نقش فتوسنتزدر رشد گیاهان

فتوسنتز (photosynthesis) از نظر لغوی به معنای تولید با استفاده از نور خورشید است. فتوسنتز شامل دو دسته واکنش است که هردو در کلروپلاستها صورت می‌گیرند. طی فتوسنتز انرژی و آب و اکسیژن تولید می‌شود.

دید کلی

زندگی در روی کره زمین به انرژی حاصل از خورشید وابسته است. فتوسنتز تنها فرایند مهم بیولوژیکی است که می‌تواند از این انرژی استفاده کند. علاوه بر این بخش عمده‌ای از منابع انرژی در این سیاره ناشی از فعالیتهای فتوسنتزی انجام شده در این زمان یا در زمانهای گذشته می‌باشد. فعال‌ترین بافت فتوسنتزی گیاهان عالی مزوفیل برگ است. سلولهای مزوفیل دارای تعداد زیادی کلروپلاست هستند که حاوی رنگدانه‌های سبز ویژه‌ای به نام کلروفیل برای جذب نور می‌باشند.

در فتوسنتز انرژی خورشیدی برای اکسیداسیون آب ، آزاد کردن اکسیژن و نیز احیا کردن دی‌اکسید کربن به ترکیبات آلی و در نهایت قند بکار می‌رود. این مجموعه از کارها را واکنشهای نوری فتوسنتز می‌نامند. محصولات نهایی واکنشهای نوری برای ساخت مواد قندی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به مرحله ساخت قندهاواکنشهای تاریکی فتوسنتز گفته می‌شود. محل انجام واکنشهای نوری و تاریکی در داخل کلروپلاست متفاوت است.


5,000 تومان