5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 31050
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2328
  • تعداد فروش: 5

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله نگاهی به مكاتب شرق‏ شناسی در اروپا

دانلود مقاله نگاهی به مكاتب شرق‏ شناسی در اروپا

0 2.3k
دانلود مقاله نگاهی به مكاتب شرق‏ شناسی در اروپا

با دانلود مقاله در مورد نگاهی به مكاتب شرق‏ شناسی در اروپا در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله نگاهی به مكاتب شرق‏ شناسی در اروپا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله نگاهی به مكاتب شرق‏ شناسی در اروپا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد نگاهی به مكاتب شرق‏ شناسی در اروپا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

 اولین اقدامات اروپاییان برای مطالعه درباره سرزمین‏های شرقی به خصوص شرق اسلامی به قرن‏های سیزدهم و چهاردهم میلادی همزمان با نهضت ترجمه متون اسلامی به زبان‏های اروپایی بازمی‏گردد كه با تأسیس دانشگاه‏های اختصاصی از قرن هجدهم میلادی این مطالعات به صور ت آكادمیك درآمدند. مطالعات شرق‏شناسی در كشورهای مختلف اروپایی، با توجه به انگیزه‏ها و اهداف مختلف سیاسی، مذهبی و علمی، خصلت و خصوصیات گوناگونی داشته است كه بر این اساس می‏توان آن را به مكاتب متفاوت تفكیك كرد. مقاله حاضر كه ترجمه بخشی از نوشتار دكتر فتح ا لله الزیادی در كتاب «تاریخ الاستشراق الاروبی» است، به این مقوله پرداخته است.

مقدمه‏

تصور بر این است كه شرق‏شناسی علی‏رغم این كه در محیطهای گوناگون و متعدد صورت گرفته ماهیتی واحد و خصلت‏هایی مشترك دارد و اهداف و انگیزه‏ها و اسباب آن را می‏توان بر هر یك از شرق شناسان و فعالیت‏هایشان در هرجایی تطبیق داد. زیرا شرق‏شناسی پدیده‏ای غربی با ماهیتی تكاملی است كه اگر چه برخی رویكردها و گرایش‏های آن متفاوت هستند، ولی رشته‏های مطالعاتی مختلف آن با یكدیگر توافق دارند. 


5,000 تومان