5,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 31075
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1731

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد هنر معابد

دانلود تحقیق درمورد هنر معابد

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد هنر معابد

با دانلود تحقیق در مورد هنر معابد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هنر معابد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هنر معابد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هنر معابد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:29 صفحه

قسمتی از فایل:

 هنر بودایی

پیروان دین بودا، دینی که در دشت­های شمال هند در قرن ششم پیش از میلاد شكل گرفت، در قرن اول پس از میلاد از راه­های زمینی یا دریایی خود را به چین رساندند. گفته می­شود مبلغ مذهبی آيين بودا در چین که به نام An shigao شناخته می شود، در سال 148 پس از میلاد مسیح در پایخت Luoyang مستقر شد، تا به اجتماعات خارجی آن جا خدمت کند و هم چنين براي عوض نمودن دين دربار چين تلاش نمايد.

مذهب­های سوفسطایی، معنوی و تفکرات اخلاق گرایانه در زندگی Sakyamuni شاهزاده هندی یا Gautama Siddartha ، که بعدها به نام بودا شناخته شد، و انتقال آموزه­های وی به چین، باعث تولید ایده­ها و تمرین­های دقیق و بسط یافته شد که در طول بیشتر از دو هزار سال تأثیر بسیار مهم و غیرقابل انکاری بر فرهنگ­های شرق آسیا ، از خود به جا گذاشتند.

 متون جدید با ادعاهایی جدید در مورد اختیار، روش­های جدید زندگی، مانند آن­هایی که توسط اشخاص تارک دنیا، راهب یا راهبه­های مجرد رهبری می­شد، میثاق­ها و پیمان­های جدید، و هم چنین اشیاء جدید، و فرم­های جدید معماری برای منازل، در زندگی چینی مورد پذیرش قرار گرفتند. همه این موارد به تدریج ولی به طور تغییر ناپذیری خود را در میان همه سطوح اجتماعی چین وارد کرده و پذیرفته شدند.

این فرآیند به صورت هموار و به آسانی انجام نشد، بلکه توسط فاکتورهایی مانند طبقه، جنسیت، ايمان و ثبات قدم در التزام ادیان محلی، مقید و محدود گردید. با وجود همه این موارد، در مورد هنر و فرهنگ، المان هاي آيين بودا بیشترین احترام و توجه را از طرف سازندگان چینی و مصرف کنندگان دریافت نموده­اند، بدون این که آن­ها دقت و توجه زیادی در فهم لطافت و ریزبینی بودایی داشته باشند. نمونه­هایی از این مراحل اولیه توجه و احترام به نقش و نگارهای هنری بودایی عبارتند از کوزه­های سرامیکی لعابی، که احتمالاً در حدود 50-80 پس از میلاد، در منطقه جنوب شرق چین و در ایالت Wu، یکی از سه قلمرویی که امپراتور Han در سال 220 پس از میلاد تجزیه  نمود، ساخته شده­اند. اعتقاد بر این است که این کوزه­ها از گروه کوزه­هایی هستند که در مراسم به خاک سپاری استفاده می­شده که در آن­ها جد شخص مرده وجود موجود نبوده است (این امر اتفاق غیرمعمولی در سده سوم نبوده است، بسیاری از خانواده­های چینی به سرعت به جنوب مهاجرت کردند تا از تهاجم مردم آسیای میانه درامان باشند). بعضی از این مقبره­های مدنظر گرفته شده برای ارواح، حکاکی شده و با تصویری از بودا، که معمولاً در هاله­ای از نور قابل شناسایی است، تزئین شده­اند.


5,000 تومان