9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34291
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1666

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حجاب

دانلود تحقیق درمورد حجاب

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد حجاب

با دانلود تحقیق در مورد حجاب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حجاب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حجاب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حجاب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه :

لزوم پوشیدگی زن در برابر مرد بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است ، در خود قرآن کریم درباره این مطلب تصریح شده است ، علیهذا در اصل مطلب از جنبه اسلامی نمی توان تردید کرد .

پوشیدن زن خود را از مرد بیگانه یکی از مظاهر لزوم حریم میان مردان و زنان اجنبی است ، همچنانکه عدم جواز خلوت میان اجنبی و اجنبیه یکی دیگر از مظاهرآن است .

این بحث را در پنج بخش باید رسیدگی کرد :

1-   آیا پوشش زن از مختصات اسلام است و پس از ظهور اسلام از مسلمین به غیر مسلمین سرایت کرده است ؟ یا از مختصات اسلام و مسلین نیست و درمیان ملل دیگر قبل از اسلام نیز وجود داشته است ؟

2-   علت پوشش چیست ؟

3-   فلسفه پوشش از نظر اسلام

4-   ایرادها واشکالها

5-   حدود پوشش اسلامی چیست ؟

آیا اسلام طرفدار پرده نشینی زن است همچنانکه لغت « حجاب » بر این معنی دلالت می کند.یا اسلام طرفداراین است که زن در حضور مرد بیگانه بدن خود را بپوشاند بدون آنکه مجبور باشد از اجتماع کناره گیری کند؟ آیا در اسلام مسآله ای به نام « حریم عفاف » وجود دارد یا نه ؟ یعنی آیا در اسلام مساٌله سومی که نه « پرده نشینی » و « محبوسیت » و نه « اختلاط» باشد وجود دارد یا خیر ؟ و به عبارت دیگر  آیا اسلام طرفدار جدا بودن مجامع زنانه و مردانه است یا نه ؟ برای جواب به این پرسشها ابتدا تاریخچه حجاب را بررسی می کنیم .


9,000 تومان