9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34329
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2039
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد رهيافت ترويجي – مشاركتي مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS

دانلود مقاله درمورد رهيافت ترويجي – مشاركتي مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS

0 2k
دانلود مقاله درمورد رهيافت ترويجي – مشاركتي مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS

با دانلود مقاله در مورد رهيافت ترويجي – مشاركتي مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله رهيافت ترويجي – مشاركتي مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد رهيافت ترويجي – مشاركتي مدرسه در مزرعه كشاورزان FFS

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:45 صفحه

قسمتی از فایل:

 اهميت موضوع :

با گذشت بيش از پنج دهه از فعاليتهاي رسمي ترويج در ايران در حال حاضر فعاليتهاي نظام ترويج كشور اغلب در قالب رهيافت متعارف مي باشد ، البته فعاليت در قالب اين رهيافت يكي از ضعفهاي اساسي نظام ترويج كشور و اكثر كشورهاي جهان سوم محسوب مي شود .

در اين رهيافت مسائل و مشكلات كشاورزي در موسسات ، مراكز ، ايستگاهها و ازمايشگاهها بررسي شده و نتايج و راه حلها به مروجين و كارشناسان ترويج منتقل شده و به وسيله انها در بين روستائيان و كشاورزان ترويج مي گردد ، در رهيافت متعارف چنين تصور مي شود كه كشاورزان نمي توانند مشكلات خودشان را حل كنند و لازم است بخش ترويج از طريق نمايشهاي نتيجه اي و طريقه اي ، روزهاي مزرعه رسانه هاي انبوهي و غيره در كشاورزان ايجاد اگاهي نموده و انها را به استفاده از فن اوري هاي موجود ترغيب نمايد . فن اوري هاي جديد اغلب به وسيله افراد حرفه اي و اموزش ديده در سطوح عالي و در محيط هاي كنترل شده و سر بسته اي مانند ازمايشگاهها كارگاههاي اموزشي يا ايستگاههاي تحقيقاتي و گلخانه اي ازمايش و توليد شده و سپس به كاركنان ميداني ترويج انتقال مي يابد تا ان را در بين كشاورزان نشر دهند و بدين ترتيب عاملان ترويج عمدتا خود را بعنوان انتقال دهندگان يك سويه فن اوري ها فرض كرده و نقش خود را در برگشت مشكلات كشاورزان به محققان مورد غفلت قرار مي دهند ( Swanson, 1997 ; Sadighi and Mohammadzadeh , 2002 ).


9,000 تومان