8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35382
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1913

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود مقاله درمورد الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني و تأثير آن بر گروه كالاهاي واسطه ای

دانلود مقاله درمورد الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني و تأثير آن بر گروه كالاهاي واسطه ای

0 1.9k
دانلود مقاله درمورد الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني و تأثير آن بر گروه كالاهاي واسطه ای

با دانلود مقاله در مورد الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني و تأثير آن بر گروه كالاهاي واسطه ای در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني و تأثير آن بر گروه كالاهاي واسطه ای را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني و تأثير آن بر گروه كالاهاي واسطه ای ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد الحاق ايران به سازمان تجارت جهاني و تأثير آن بر گروه كالاهاي واسطه ای

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:27 صفحه

قسمتی از فایل:

1-1-        مقدمه:

با توجه به نقش مهم تجارت جهاني در صحنة اقتصاد بين المللي و تلاش كشورها براي گسترش سهم خود در تجارت جهاني در دوران پس از جنگ جهاني دوم و به منظور بهره مندي بيشتر از مزاياي بازرگاني، كشورها پيوسته در كار فراهم ساختن شرايط و زمينه هاي مساعد براي ايجاد هماهنگي بيشتر در رويّه ها و رفتارهاي تجاري ميان خود بوده اند. موافقتنامة عمومي تعرفه و تجارت (GATT) [1] در راستاي تحقق بخشيدن زمينه هاي مناسب در عرصة تجارت جهاني و به منظور سازگارتر نمودن خط مشي ها، استراتژيها و سياستهاي تجاري كشورها شكل گرفت تا در افقي بلند مدت، با ايجاد تفاهم و درك متقابل و چند جانبه ميان كشورها، شرايط امن و باثباتي را براي انجام تجارت آزاد پديد آورد تا هر يك از كشورها براساس توانمنديهاي اقتصادي و تجاري خود، در اين بازار وسيع جهاني مشاركت كند و از منافع تجارت آزاد بهره مند گردد.

آخرين دور مذاكرات گات كه به دور اروگوئه مشهور است،‌ از طولاني ترين و پرمجادله ترين دورها بود زيرا در اين دور، توجه ويژه اي به تجارت محصولات كشاورزي، نساجي، خدمات فنّي و مهندسي و مالكيت معنوي كه در دورهاي مذاكراتي قبلي مطرح شده بود به عمل آمد. با توجه به اينكه هماهنگي نزديكي ميان كشورهاي عضو وجود نداشت، چه به لحاظ حمايت ها و دخالت شديدي كه از سوي دولت ها مطرح بود، به نظم درآوردن اين رويّه هاي بسيار متفاوت، تا حصول توافق هاي نهايي در دور اروگوئه، دشوار بود. در نهايت گذشته از حصول توافق هاي مهمي در زمينه هاي ياد شده، تصميم مهمتري دربارة تشكيلات سازماني توافقنامة تعرفه و تجارت اخذ شد كه به تأسيس سازمان تجارت جهاني (WTO) [2] انجاميد


1- General Aggrement of Tariff and Trade

2- World Trade organization.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر