12,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 35986
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1755
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نهضت عاشورا

دانلود تحقیق درمورد نهضت عاشورا

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد نهضت عاشورا

با دانلود تحقیق در مورد نهضت عاشورا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نهضت عاشورا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نهضت عاشورا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نهضت عاشورا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:84 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

 حادثه عاشورا , از مهمترين حوادث تاريخ اسلام , بلكه تاريخ آدم و عالم است. چه بسيار حوادث تلخ و شيريني كه تنها نام آنها در كتاب‌هاي تاريخ برده شده و آن چنان كه شايسته است ,‌به جزئيات آنها پرداخته نشده است ؛ اما نهضت عاشورا , با گذشت حدود چهارده قرن افزون بر اين كه تمام وقايع آن در منابع تاريخي ثبت شده است دريادها و خاطره‌ها جاودان و ماندگار گشته و مراسم آن هر سال در ماه محرم با سوز و گداز بيشتر برگزار مي‌شود و سر ماندگاري نهضت امام حسين (ع) اين است كه درخت اسلام با اين نهضت سيراب شد و دين خاتم با خون حضرت سيد الشهدا (ع) پايدار ماند.

امام حسين (ع) در زماني قيام كرد كه حقيقت اسلام تغيير يافته , تعريف معارف و محتواي شريعت نبوي (ص) به اوج خود رسيده , خلافت رسول خدا (ص) به سلطنت موروثي بني اميه تبديل گرديده و اسلام در بسياري از كشورها و مناطق تازه مسلمان شده به تحريف گراييده شد ! و آن چه از اين تحريف‌ها نتيجه شد , انشعاب و ظهور فرقه‌هاي منحرفي بود كه در زمان بني اميه و بني عباسي بوجود آمده , رواج پيدا كرد و پي آمد آن , معرفي اسلام وارونه به مردم و گوشه نشيني پيشوايان اصيل اسلام بود ؛ اما قيام امام حسين (ع) نه تنها بني اميه را از مشروعيت انداخت , كه مقدمه پيدايش و گسترش قيام هاي ديگري چون قيام توابين , قيام مختار , قيام حره و 000 گرديد.

اين واقعه به جهت اهميت و گستردگي گرفتار چالش‌ها و شبهه‌هايي شده است. عمده اين پرسش‌ها به اهميت و پيشينه عزاداري امام حسين (ع) , ابعاد و فلسفه قيام عاشورا , بررسي شهادت امام حسين (ع) فرزندان و اهل بيت امام حسين (ع) , بانوان كربلا و بررسي شهادت ساير شهدا اختصاص دارد.

پيشينه و فلسفه عزاداري امام حسين

آيا اين مطلب صحت دارد كه امام سجاد (ع) در عزاي پدرش امام حسين (ع) خون گريه مي‌كرد ؟

منظور از « خون گريه كردن » اين است كه عمص مصيبت و عزاداري امام سجاد (ع) بيان شود و در هر صورت , به چنين لفظي در منابع برخورد نكرديم. اگر چه يكي از القاب آن حضرت «بكاء» بود ؛ البته خون دل خوردن حضرت از فراق پدرش امام حسين مي‌تواند توجيه گر اين اصطلاح باشد.

در زيارت ناحيه مقدسه منسوب به امام عصر (ع) نيز نزديك به اين معنا ديده مي‌شود كه حضرت فرموده باشد : « به قدري برتو گريه مي‌كنم كه اگر اشكم تمام شد. به جاي اشك از چشمانم خون جاري شود.»

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر