6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39019
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1611

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی

دانلود تحقیق درمورد بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی

با دانلود تحقیق در مورد بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی نقش محوری زنان در جامعه اسلامی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

حوزه علميه خواهران‌ الزهرا(س) آذربايجان‌غربی ، با انتشار مقاله‌ای نقش محوری زنان در جامعه اسلامی را مورد بررسی قرار داده است.

 به گزارش خبرگزاری زنان ایران "ایونا" ؛ در اين مقاله آمده است، جامعيت و گستردگی افق انديشه و ديدگاه‌های تحليلی درباره كاركردهای سياسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زنان از اهميت ويژه‌ای برخوردار است.

 نقش كليدی و محوری زنان در فراز و فرود جامعه انسانی در اين كلام امام خمينی(ره) خلاصه می‌شود كه فرمودند: «صلاح و فساد جامعه در گرو صلاح و فساد زن‌هاست» اين مقاله در صدد است كه جايگاه و نقش زنان مسلمان را به طور اجمالی در نظام اسلام مورد بررسی قرار دهد.

 1ـ تساوی حقوق با مردان: در نظام اسلامی برخلاف نظرات افراط گرايانه فيمينيستی، زنان همسان مردان از تمام حقوق اجتماعی برخوردارند و فلسفه تفاوت‌های موجود حفظ ارزش و كرامت زنان است. اما تفاوت به معنی تبعيض نيست.

2ـ مسؤوليت پذيری: مسؤوليت پذيری بانوان در نظام آفرينش دارای ابعاد گسترده ای است كه به اختصار به بخشی از آن اشاره می شود. الف ـ مسؤوليت‌پذيری در تربيت فرزندان صالح و شايسته ب ـ حسن معاشرت با همسر و خوب همسرداری كردن ج ـ تعيين سرنوشت سياسی ـ اجتماعی و مشاركت عمومی دـ دفاع از مملكت و ارزش های اسلامی و حفظ نظام و ..

3ـ الگوپذيری: اسوه‌گيری و الگوپذيری از سيره عملی نخبگان و انسان‌های كامل و هم‌گونی به ويژگی‌های اخلاقی و رفتاری آنان يكی از راه‌های رسيدن به كمال انسانی است و سيره عملی حضرت زهرا و زينب كبری(س) برترين الگو در تمامی ابعاد زندگی فردی، سياسی و اجتماعی به شمار می رود.

 4ـ گسترش ارزشهای دينی: عشرت طلبی، مدگرايی و تقليد از فرهنگ منحط غرب از مشكلات زنان در اعصار گذشته بوده است؛ اما پس از پيروزی انقلاب ارزش های دينی، حجاب، حيا، عفت و حجب گسترش يافت و زنان برای حضور در اجتماع از انواع فشارهای روانی و امنيتی در امان ماندند.

 5ـ نقش تربيتی: اگر زن مسلمان نقش مادری و تربيتی خود را به خوبی انجام دهد نسل آينده نظام، يك نسل سالم، مؤمن و معتقد خواهد بود كه می‌تواند جامعه دينی را از گزند آفت‌ها و تهاجمات فرهنگی بيگانگان پاس دارد و همانطور كه امام (ره) فرمودند: «قرآن كريم انسان‌ساز است و زن‌ها نيز انسان‌ساز هستند.»

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر