12,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39215
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1550
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد استانداری

دانلود تحقیق درمورد استانداری

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد استانداری

با دانلود تحقیق در مورد استانداری در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق استانداری را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق استانداری ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد استانداری

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:126 صفحه

قسمتی از فایل:

                    جایگاه استانداری در ساختار اداری کشور

ساختار اجرایی کشور وزارتخانه ای بنام وزارت کشور وجود دارد که این وزراتخانه بنا به وظیفه اش به تنظیم و نظارت مسائل مختلف در زمینه های سیاسی، امنیتی، انتظامی، اجتماعی و حتی فرهنگی و اقتصادی می پردازد.

 این وزارتخانه برای اجرای برنامه ها و وظایف متعددی که دارد دست به ایجاد تشکیلاتی در هر استان زده که به آن تشکیلات استانداری می گویند.

 استانداری ها خود به فرمانداری ها، شهرداریها، بخشداریها و دهداریها تقسیم می شوند که این تشکیلات همه به اجرای وظایف وزارت کشور مدد میرساند.

ابتدا  از  8 سال پیش طبق قانون شهرداریها تا حدودی از زیر مجموعة استانداریها خارج و بیشتر با شوراها مرتبط شدند. اما همچنان از نظر تشکیلاتی تابع ساختار استانداریها و وزارت کشور هستند. وزارت کشور تمام برنامه های خود را توسط استانداریها و استانداریها برنامه های اجرایی خود را توسط فرمانداریها و فرمانداریها کلیه امور خود را در سطح حوزه مربوطه توسط بخشداریها انجام می دهند.

 

فصل دوم

وظایف و اختیارات استانداری

·       تعریف کلی

·       اختیارات استاندار

·       مواد قانونی مربوط به استانداران

«وظایف و اختیارات استانداری»

استانداری در هر استان عالی ترین و بالاترین مقام و نهاد اجرای یا نظارتی و دولتی در هراستان می باشد که وظیفه اش تصمیم گیری و نظارت بر کلیه امورات استان است.

نظارت بر انجام وظایف تمام دستگاههای اجرایی، ادارات و سازمانهای استان و رسیدگی به مسائل بودجه و هزینه های استان و اتخاذ مناسب در مواقع بحران نظیر:

-         شورشهای خیابانی

-          سیل

-          زلزله

-         بیماریهای واگیردار

-         و .....

-          استانداری ها در کل اداری 2وظیفة کلی هستند:

1-نظارتی ( ستادی)

2- اجرایی( صنفی)

 که در این بین بیشتر وظایف نظارتی(ستادی) و درون همین نهاد انجام میشود.

وظایف اجرایی( صنفی) هر استانداری برعهدة بازوهای اجرایی آن

( فرمانداری ها، شهرداریها و ....) محول شده است.

 اختیارات استاندار

استانداری در قلمرو مأموریت خویش بعنوان نماینده عالی دولت مسئولیت اجرای سیاستهای عمومی کشوردر ارتباط با وزارتخانه ها،مؤسسات و شرکت های دولتی و سایر دستگاههایی که بنحوی ازبودجة عمومی استفاده می نمایند، نهادهای انقلاب اسلامی نیروهای نظامی و انتظامی، شوراهای اسلامی شهر و شهرداریها و مؤسسات عمومی غیردولتی را برعهده خواهند بود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر