8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39394
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1799

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد زن در اسلام

دانلود تحقیق درمورد زن در اسلام

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد زن در اسلام

با دانلود تحقیق در مورد زن در اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زن در اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زن در اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زن در اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:30 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

نسيم نوازشگر حضر ت باري تعالي، از بوستان پر طراوت مصطفوي بر چهره عفيف خديجه كبري لغزيد تا از عطر عصمت كبري، صحن و سراي نوراني نبوت را معطر و مشام جان ولايت را می سازد و تموج كوثرش در طلوع خجسته انقلاب علي علمدار گرداند.

رواق منظر هادي سبل و سرخيل رسل به « مصباح المنير» وجود صديقه طاهره (ع) منور است. زهرا (س) كه به منزلت والاي «ام ابيها» دست يافته و سيادت زنان دنيا و آخرت را از آن خود ساخته  مي تواند در عصر غربت انسان و كادي بازار ايمان راهنما و آموزگار انسانهاي گريز پا و سرگردان باشد.

دير زماني است كه تيغ تهاجم فرهنگي رگ انسانيت زن را مي برد و از طرفي حصار پولادين تحجر و تنگ نظري شخصيت والا و استعداد هاي تواناي زن در زندان مخوف ترس و بي اعتمادي محبوس مي كند.

براي حفظ منزلت و شأن والاي زن ، اسلام قواعدي از قبيل التزام به حجاب و مرتعات عفت و ... دفع كرده است تا زن، موجب فساد جامعه نگردد و اساس آن را ويران نسازد و اين چنين است كه زن در اسلام جايگاه ويژه اي دارد. تاريخ، دستاوردهايي بزرگ و نقش هايي مهم در دفاع از حق و ياري ستمديدگان و مبارزه با سركشان را از زنان به ثبت رسانده است.

اين است كه اسلام زن را پيوسته و تا ابد به شناخت قدر و درك ارزش خود فرا مي خواند و از او مي خواهد كه خود را كوچك نشمارد و توانايي هاي خود را ناديده نگيرد.

آفرينش زن در قرآن و اديان الهي

زن در آفرينش در بعد روحي و جسمي از همان گوهري آفريده شده كه مرد آفريده شده ات و هر دو جنس در جوهر و ماهيت يكسان و يگانه اند و تمايز و فرقي در حقيقت و ماهيت ميان زن و مرد نيست. قرآن به صراحت از اين حقيقت پرده بر مي دارد: يا ايها الناس اتقو ا ربكم الذي خلقكم من نفس واحده و خلق منها زوجها... اي مردم از پروردگارتان كه شما  را از نفس واحدي آفريد و جفتش را از او آفريد و از آن دو زنان و مردان بسياري پراكنده كرد، پروا داريد (نساء 1) هوالذي خلقكم من نفس واحده و جعل منها زوجها ليكن اليها او است آنكه شما را از نفس واحدي آفريد و جفت وي را از آن پديد آورد تا بدان آرام گيرد

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر