12,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39502
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1865

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آشنايي با تاريخچه و سازمان بانك

دانلود تحقیق درمورد آشنايي با تاريخچه و سازمان بانك

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد آشنايي با تاريخچه و سازمان بانك

با دانلود تحقیق در مورد آشنايي با تاريخچه و سازمان بانك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آشنايي با تاريخچه و سازمان بانك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آشنايي با تاريخچه و سازمان بانك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آشنايي با تاريخچه و سازمان بانك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:129 صفحه

قسمتی از فایل:

فصل اول:

آشنايي با تاريخچه و سازمان بانك

آشنايي با تاريخچه بانكداري در ايران و سازمان و اهداف بانك مسكن

پول

اختراع پول شايد يكي از كشفيات شگرف و بي‌نظير باشد كه مشكلات موجود در مبادله كالاها را به كلي برطرف ساخت بطوري كه در اين زمان وايف عمده‌اي بعهده دارد كه مي‌توان بطور خلاصه چنين عنوان نمود:

1- پول عمل مبادله را انجام مي‌دهد يعني كالاهاي عرضه شده در ازاء پرداخت پول دريافت مي‌گردد.

2- پول واحد سنجش ارزشهاست يعني ارزش كالاها و خدمات يا پول سنجيده مي‌شود.

3- پول اندوخته مي‌شود يا حفظ قدرت خريد در زمان آينده.

4- پول وسيله پرداختهاي آتي است. يعني معاملاتي در حال حاضر انجام مي‌‌شود كه تسويه آن موكول به آينده مي‌گردد يا برعكس در معاملات سلف.

5- واحد ثبت معاملات بازرگاني در دفاتر حسابداري.

بانك

بانكداري در جهان به هنگامي آغاز گرديد كه داد و ستد و مبادله كالا (غير از مبادلات جنس به جنس) بين مردم شروع و حتي با گسترش تجارت پيش از آنكه پول به مفهوم جديد مورد استفاده قرار گيرد نياز به خدمت مؤسسات بانكي محسوس‌تر گشت و احتياج به يك وسيله پرداخت و سنجش ارزشها و بالاخص وصول مطالبات از مشتريان دور و نزديك با وجود خطرات ناشي از نقل و انتقال پول ايجاب مي‌كرد كه اين فعل و انفعال توسط مؤسساتي بنام بانك انجام گيرد.

تاريخچه بانكداري در ايران

اولين بانكي كه در ايران تأسيس شد «بانك جديد شرق» بود كه مركزش در لندن و حوزه عملياتش مناطق جنوبي آسيا بود اينبانك بدون تحصيل هيچگونه امتيازي در سال 1266 شمسي (1888 ميلادي) در شمال شرقي ميدان توپخانه سابق در محل بانك بازرگاني (تجارت فعلي) شروع به فعاليت كردو براي جلب مشتريان در شروع فعاليت، به حسابجاري معادل 5/2% و به حساب سپرده‌هاي ثابت به مدت 6 ماه 4% و يكسال 6% سود مي‌داد. بانك با اين اقدام خود در بازار پولي 12% از نرخ بهره را پايين آورد و براي اولين بار اقدام به انتشار نوعي پول كاغذي به صورت حواله عهده خزانه بانك براي مبالغ پيش از 5 قران و قابل پرداخت در وجه حامل نمود و در سال 1267 در مقابل دريافت 20000 ليره انگليسي كليه شعب و اثاثه بانك را به بانك شاهي واگذار نمود.

بانك شاهي ايران: صرافان ايراني در مقام مقابله و رقابت با عمليات بانك چديد شرق برخاستند ولي قبل از آنكه نتيجه قطعي و نهايي اين رقابت حاصل شود حريفي زورمند جاي بانك جديد شرق را گرفت و اين حريف بانك شاهي ايران بود كه مبتكر آن پاول جويوس رويتر در مقابل پرداخت 40000 ليره امتياز بزرگي براي مدت 70 سال جهت كشيدن راه آهن، حق انحصاري بهره برداري از كليه معادن (جز طلا و نقره و سنگهاي قيمتي)، تأسيس بانك و غيره از دولت ايران گرفت (25 ژوئيه 1872 برابر با 10 مرداد ماه 1251 شمسي) و اين امتياز بعداً لغو و امتياز ديگري كه اساس آن تأسيس بانك شاهي ايران بود به مدت 60 سال جايگزين آن گرديد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر