7,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40047
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1444
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد تاثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي

دانلود تحقیق درمورد تاثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد تاثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي

با دانلود تحقیق در مورد تاثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تاثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تاثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تاثير نهضت حسيني بر انقلاب اسلامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:14 صفحه

قسمتی از فایل:

جامعه شیعه ، در ابعاد  مختلفی  تحت تاثیر حادثه ی  عاشورا  قرار داشته  است  اما این  که تصور شود  این تاثیر  تنها دربعد سیاسی  بوده صحیح نیست به عکس ، تاثیر  حادثه ی عاشورا بیشتر در ابعاد  غیر سیاسی  بوده است، در انجا  البته مطلب  یک پیچیدگی  خاصی  پیدا کرده است  که نیاز به تبیین  دارد.  روشن است که ائمه  شیعه، تلاش زیادی  در جاودانه کردن حرکت کربلا داشتند و تاثیر  آن در ورای یک  اثر سیاسی صرف  مخصوصاً قیام مسلحانه ، بسیار بالاتر بردند اولاً کوشیدند تا کربلا را درمیان  امت  جاودانه کنند و این با سنت روضه  خوانی در منی در ایام  حج یک نمونه  قابل توجه  است که مانند  آن فراوان است. همچنین  توصیه در متن به زیارت کربلا و حتی  برابر داشتن آن با حج بلکه  افضل  بودن بر آن در ادامه  همین جاودانه سازی بود. انشای  زیارت نامه ها، بعد دیگر این امر را تشکیل می داد اینها در اسوه کردن حادثه کربلا  اهمیت زیادی  داشته است.

اکنون  پرسش  این است: آیا  ائمه  از این مسئله  اهداف سیاسی  داشته اند یا نه؟ بدون تردید باید گفت، داشته اند. یعنی همه اینها زمینه ای برای همراه ساختن یک شیعه با  اهداف  امام حسین (ع) و وسیله ی  ایجاد  ارتباط بین یک شیعه و این قیام است همین اهداف  سیاسی  را می یابیم . در آنجا  در یک مورد  چنین می خوانید(ا.... با بی  انت و امی ، لقد عظم مصابی بک فاسئل الله  الذی  اکرم مقامک و اکرمنی  بک ان  یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد (ص) ). و در جایی  دیگر از  زیارت  عاشورا  آمده است:

«.....واسئله ان یبلغنی المقام  المحمود لکم عندا.... و ان یرزقنی  طلب ثاری مع امام  هدی طاهر ناطق بالحق منکم....»

از این عبارت  به دست  می آید که حرکت امام حسین (ع) به یک معنا به صورت  یک ثار دائمی  مطرح شده است، ثاری  که یک شیعه  در هر زمان باید در گرفتن آن سهیم  باشد یعنی در مسیر حق و باطل،  حرکت امام حسین (ع) نه تنها یک اسوه و الگو  است بلکه  چنان تصور شده است که گویی  همه ی چهره های آن ثار را از آنان گرفت.

نتیجه گیری:

ائمه شیعه  در جاودانه کردن حادثه کربلا  داشتند  و این به دلیل آن بود که شیعه را با  اهداف امام حسین (ع) همراه سازند و این کار را با وضه خوانی ها ، انشای زیارت نامه ها، توصیه به رفتن  به کربلا انجام دادند.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر