6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40101
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 2166

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اصلاح نژاد دامها

دانلود تحقیق درمورد اصلاح نژاد دامها

0 2.2k
دانلود تحقیق درمورد اصلاح نژاد دامها

با دانلود تحقیق در مورد اصلاح نژاد دامها در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اصلاح نژاد دامها را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اصلاح نژاد دامها ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اصلاح نژاد دامها

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

اقتصاد گلستان- با استفاده از تکنولوژي جديد دامداري و با انتقال جنين، هر گاو ماده در سال به طور ميانگين 22 گوساله به دنيا خواهد آورد و به دنبال آن تحول عظيمي در صنعت دامداري کشور به وجود خواهد آمد آقاي احمد قلندري، سالهاست که براي ايجاد تحول و افزايش توليد محصولات کشاورزي و دامداري مطالعه و تلاش مي کند. وي مدير اجرايي اين طرح ملي و دامدار نمونه صنعتي استان است. خبرنگاران ما ضمن بازديد از اين دامداري و مرکز علمي و صنعتي، با وي در اين رابطه و نيز در مورد تلاش ها و طرح هايش در دسترسي به فناوري پيشرفته دامداري گفتگو کرده اند.

س: لطفا درباره اين دامداري توضيحات مقدماتي را بفرماييد؟

ج:   اين دامداري صنعتي تنها يک مرکز توليد شير و گوشت نيست، بلکه يک مرکز تحقيقاتي مهم در سطح استان و کشور مي باشد. کاري را که ما در اين مرکز علمي- صنعتي شروع کرده ايم در بحث انتقال جنين براي اصلاح نژاد دام بود که اين کار از سال 1383 با کمک و همکاري مسوولان جهاد کشاورزي و معاونت امور دام استان و مرکز اصلاح نژاد دام کشور شروع شد. دستآورد اين برنامه طي اين مدت کوتاه، برايمان بسيار خوب و ارزشمند بود و شکر خدا در حال حاضر کار به جايي رسيد که گرگان در آينده نزديک به بانک ژن دام هلشتاين در سطح کشور تبديل مي شود.

س:  موضوع ايجاد بانک ژن از چه زماني مطرح شده است؟

ج:  البته بحث انتقال جنين، در طول سال هاي گذشته به صورت پراکنده در سطح کشور وجود داشته، اما به صورت متمرکز و به اين شکلي که ما داريم، وجود نداشته است. ما با استفاده از اين جنين منجمد وارداتي، به گوساله هاي نر و ماده ممتازي دسترسي پيدا مي کنيم که  به عنوان توليدکننده اسپرم مي توانند به مراکز اصلاح نژاد کشور فرستاده شوند و در آن مراکز استفاده شوند.

يکي ديگر از اهداف روند

اين فناوري اين است که ما ازگوساله هاي ماده مولد براي توليد تخمک استفاده مي کنيم، به اين ترتيب که از اين گوساله ماده، در سنين متفاوت و قبل از باروري تخمک بگيريم و بعد در عمل تلقيح مصنوعي، با اين تخمک ها جنين توليد کنيم. يعني همان ضرب المثل قديمي که مي گفتند مرغ تخم طلا!

به سرانجام رساندن اين طرح همواره از روياهاي من درطول سال هاي گذشته بوده است. و اکنون خوشحال هستم که امروز اين آرزويم به ثمر نشسته است. اضافه مي کنم که اين کار را اروپايي ها در سال 1950 ميلادي شروع کردند و ما امروز براي اولين بار در سطح کشور داريم اين روند را در گرگان طي مي کنيم و با انجام اين طرح علمي، در حال حاضر مي توانيم در مورد اصلاح نژاد دام استان و کشور حرفي براي گفتن داشته باشيم.

س:  شما در مصاحبه قبلي خود با خبرنگار اقتصاد گلستان، پنجشنبه 13 اسفند 83 چاپ شد، گفته بوديد که طرح مشترک 10 ساله در زمينه توسعه دامداري مدرن با شرکت کانادايي داريد، آيا اين کار جديد شما در قالب همان طرح مشترک انجام شده است؟

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر