6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 40200
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1501

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آرگونومي

دانلود تحقیق درمورد آرگونومي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد آرگونومي

با دانلود تحقیق در مورد آرگونومي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آرگونومي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آرگونومي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آرگونومي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

هدف كار سنجي تعيين استانداردهاي زماني براي انجام كار است. استانداردهاي زماني، مقدار زماني است كه طول مي كشد كاري به وسيله يك كارگر آموزش ديده در يك آهنگ نرمال كار بر اساس روش از پيش تعيين شده انجام شود. در اين تعريف كلمات مهم، آموزش ديده، نرمال (عادي) و روشن مي باشد. براي اجراي استانداردهاي قابل عمل كارگر بايد به حد كافي آموزش ديده باشد كه بتواند به نحو كارآمدي عمل كند. از اين رو تجزيه و تحليل روشها، روش سنجي و مطالعه حركت بايد قبل از اندازه گيري كار انجام شود. كارسنجي ابزار مفيد و سودمندي است كه مي توان به كمك آن تغيير در روشها را ارزيابي كرد. مقصود از آهنگ نرمال يا عادي كار، سرعت كار براي يك كارگر متوسط بدون در نظرگرفتن استراحت ناشي از خستگي كار مي باشد. در اينجا علم ارگونومي در تعيين آهنگ كار مي تواند مفيد باشد.

در اواخر دهه 1880، فردريك . و . تيلور كه مكتب مديريت علمي را بنا گذاشت تحقيقاتي را درباره انتخاب و گزينش نيروي انساني، روشهاي كار، استانداردهاي كار و چگونگي ايجاد انگيزه در نيروي انساني براي كار بيشتر و بهتر به همراه ساير انديشمندان هم عصرش نمود. اين انديشمندان نقش مديريت و كاركنان را در محيط كار بررسي كردند و درباره موضوعات زير مطالعات و تحقيقاتي انجام دادند:

(الف) تطابق نيروي انساني و كاركنان با مشاغل مختلف.

(ب) روشهاي بهبود كارايي.

(پ) برقراري استانداردهايي براي كار (به طوري كه هم كاركنان و هم كارفرما بدانند از يك روز كاري چه انتظاري از آنها مي رود.)

با بنيان فكري كه به وسيله تيلور و ساير دانشمندان معاصر وي بنا نهاده شد، مجموعه دانشي درباره قابليت ها، استعدادها و محدوديت هاي افراد در ارتباط با كار به وجود آمد. مديران علاقه مند هستند كه رابطه مناسبي ميان انسان – ماشين برقرار كنند.

مطالعات درباره شرح خصوصيات فيزيكي و زيستي انسان و لحاظ كردن، آن خصوصيات در طراحي مشاغل، محصولات، محيط كار، ابزار و دستگاهها روشها و سازمانها موضوع علم ارگونومي را تشكيل مي دهد.

ارگونومي از تركيب كلمات يوناني ارگو به معني كار و نوموس يعني قانون طبيعي تشكيل شده است. اين واژه به وسيله مورل در سال 1949 به وجود آمد. در آمريكا علم ارگونومي را مهندسي فاكتورهاي انساني مي گويند.

علم آرگونومي مجموعه دانشي است كه از تلفيق علوم زيستي، انسان شناسي، فيزيولوژي انساني سيستم ها و روشها، طراحي مشاغل و محيط كار به وجود آمده كه سعي دارد ابزارها و دستگاهها، محيط كار و مشاغل را با توجه به در نظر داشتن توانايي هاي جسماني، فكري و محدوديتها و علائق انسانها را طراحي كند. علم ارگونومي با هدف افزايش بهره وري با توجه به سلامتي، ايمني و رفاه كاركنان در محيط كار شكل گرفته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر