7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40274
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1606

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد پيامبر امی

دانلود تحقیق درمورد پيامبر امی

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد پيامبر امی

با دانلود تحقیق در مورد پيامبر امی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق پيامبر امی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق پيامبر امی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد پيامبر امی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

آيا پيامبر اسلام (صلي‌ الله عليه و آله) به خواندن و نوشتن آشنايي داشت؟

 مقدمه:

 كلمه امى به عنوان يكى از صفات پيامبر اكرم در قرآن مجيد آمده است مفسرين، تفاسير مختلفى در معناى اين كلمه دارند. در اين مقاله مطالب اين تفاسير بيان شده و قول صحيح ذكر گرديده است.

اكثريت طرفدار اين نظرندو يا لااقل اين نظر را ترجيح مى‏دهند.طرفداران اين نظر گفته‏انداين كلمه منسوب به «ام‏» است كه به معنى مادر است.امى يعنى كسى كه به‏حالت مادرزادى از لحاظ اطلاع بر خطوط و نوشته‏ها و معلومات بشرى باقى مانده است، و يا منسوب به «امت‏» است،يعنى كسى كه به عادت اكثريت مردم است، زيرا اكثريت توده، خط و نوشتن نمى‏دانستند و عده كمى مى‏دانستند، همچنانكه «عامى‏» نيزيعنى كسى كه مانند عامه مردم است و جاهل است (1) .بعضى گفته‏اند يكى از معانى كلمه «امت‏» خلقت است و«امى‏» يعنى كسى كه بر خلقت و حالت اوليه كه بى‏سوادى است باقى است و به شعرى از «اعشى‏» استناد شده است (2) ، و به‏هر حال، چه مشتق از «ام‏» باشد و چه از «امت‏» ، و «امت‏» به هر معنى باشد، معنى اين كلمه درس ناخوانده است.

اجمالاً بايد يادآور شد كه رسول خدا (صلي‌ الله عليه و آله) در قرآن كريم (اَلَّذينَ يَتَّبِعُونَ النَّبيَّ الاُمِيَّ اَلَّذي يَجِدوُنَهُ مَكْتوُباً عِنْدَهُمْ فِي التَّوْراتِ وَ الاِنْجيلَ ، سوره اعراف آيه 157) و حديث به عنوان پيامبر «اُمي» و ناآشنا به خواندن و نوشتن معرفي شده است، چنانكه از آيه: «وَ ما كُنْتَ تَتْلُوا مِنْ قَبْلِهِ مِنْ كِتابٍ وَ لا تَخُطُّهَ بِيَمينِكَ اِذاً لاَرْتابَ الْمُبْطِلُونَ» (اي پيغمبر، پيش از نزول قرآن نه نبشته‌اي را خواندي ]يعني به خواندن آشنايي نداشتي[ و به دست خود چيزي ننوشتي، اگر سابقه خواندن و نوشتن قبل از نزول قرآن در زندگاني تو مي‌بود، جاي آن داشت كه تباه‌كاران و معاندان در نبوت تو ترديد نموده،‌ و در ديگران نيز ايجاد شك و ترديد نمايند، سوره عنكبوت، آيه 48) چنين استفاده مي‌شود كه رسول خدا (صلي‌ الله عليه و آله) نه نبشته‌اي خواند، و نه چيزي نوشت.

ولي از نظر محققان اسلامي اين مسئله به مطالعه و بررسي گسترده‌تري نيازمند است، زيرا در اين مورد آراء و اقوال متفاوت و متعارضي وجود دارد كه شايسته دقت، و ضمناً قابل توجيه مي‌باشند.

از مجموع بسياري از آيات قرآني ـ با توجه به تفسيرهايي كه دربارة آنها ديده مي‌‌شود ـ چنين برمي‌آيد كه پيغمبر اسلام (صلي‌ الله عليه و آله) اُمي بوده و به خواندن و نوشتن آشنايي نداشته، و هيچ سابقه‌اي در زندگاني آن حضرت در خواندن و نوشتن ديده نمي‌شود. (براي آگاهي بيشتر از اين موضوع بنگريد به: مجمع‌البيان ج 2 ص 532، 486 و ج 8 ص 287 و ج 10 ص 284)

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر