6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 40957
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1633

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آرامگاه بسطامي

دانلود تحقیق درمورد آرامگاه بسطامي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد آرامگاه بسطامي

با دانلود تحقیق در مورد آرامگاه بسطامي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آرامگاه بسطامي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آرامگاه بسطامي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آرامگاه بسطامي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:دريچه اي رو به روشنايي
استان سمنان در دوران باستان بخشي از 14 ايالت مهم تاريخي بوده و بشدت مورد توجه حکومت مرکزي ايران قرار داشته است ، مهمترين جاده ارتباطي بين شرق و غرب (جاده ابريشم) از اين استان عبور مي کرده و به واسطه اين جاده محل برخورد تمدنها و انديشه هاي گوناگون بوده است ، اين خطه از ايران محل پيدايش و ظهور مکاتب تصوف و عرفان است.
در اين گذر به شهرستان شاهرود برمي خوريم. احداث مسجد جامع قديم ميان باغها و بستان هاي منطقه ، باعث دگرگون شدن وضعيت شاهرود در بين روستاهاي همجوار شد، زيرا مسجد جامع در دوران اسلامي به عنوان شاخص تمايز شهر از روستا به شمار مي رفت.
بعدها قلعه هايي جديد به نام ولووا و قلعه سنگ براي دفاع از شهر ايجاد شد. فرم معماري اين قلعه و همانندي هاي ساختاري آن با اجزا و عناصر مسجدهاي دوره ايلخاني ، روشنگر اين نظريه است که احداث قلعه ولووا اندکي پس از مسجد جامع شهر براي حفاظت از ساکنان در مواقع ضروري صورت گرفته است.
شاهرود به عنوان دژي محکم مقابل مهاجمان بويژه در دوره شبيخون افغان ها و ستيزه هاي داخلي در دوره نادر شاه ( 1148 - 1160 هجري قمري ) و پس از آن تا ساليان دراز مامن ساکنان و قافله ها بود. يکي از نقاط تاريخي و باستاني شهرستان شاهرود بسطام است.
اين منطقه زمانهاي گذشته يکي از بلاد مهم ايالت قومس يا کومش (سمنان) بود و در قرنهاي متمادي ، راه ارتباطي شرق و غرب از اين شهر مي گذشت. اين شهر از موقعيت و اهميت سوق الجيشي بسياري برخوردار بود.
بسطام با فاصله اندکي در شمال شاهرود در دشت حاصلخيزي قرار دارند که اطراف آن را کوههاي کم ارتفاع فراگرفته اند. آب و هواي اين ناحيه معتدل و خشک است.
مردم بسطام به زبان درسي سخن مي گويند و پيرو مذهب شيعه اثني عشري هستند. قدمت بسطام به بيش از 700سال مي رسد. يکي از مهمترين آثار تاريخي اين شهر برج کاشانه بسطام در جنوب شرقي مسجد جامع
است. (برجي بلند و زيبا که به نام کاشانه معروف است ). از تاريخ بناي اين برج اطلاع صحيحي در دست نيست.
برخي خاورشناسان بر اين عقيده اند که اين بنا از آثار غازان خان مغول است و اسم اصلي آن غازانه بوده و به مرور زمان و بدون توجه به اصل آن به کاشانه تبديل شده است. گويا در دوره هاي بعد از اسلام ، از اين
برج براي ديده باني بسطام استفاده شده است. از ديگر آثار موجود در شهر بسطام ، آرامگاه بايزيد بسطامي است.
ابويزيد طيفوربن عيسي بن سروشان مشهور به بايزيد بسطامي از مشاهير و مشايخ بزرگ صوفيه و از مشهورترين عرفاي ايران است. او از شاگردان مهم و تراز اول امام جعفر صادق بوده که به حق او را بادي سلطان العارفين گفت ، چراکه يکي از پيشتازان مکتب تصوف و عرفان است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر