2,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41392
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1643

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد امواج صوت

دانلود تحقیق درمورد امواج صوت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد امواج صوت

با دانلود تحقیق در مورد امواج صوت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق امواج صوت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق امواج صوت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد امواج صوت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:2 صفحه

قسمتی از فایل:

ديد کلي

امواج صوتي از نوع امواج مکانيکي هستند که در اثر ارتعاش اجسام کشسان توليد و در گازها ، مايعات و جامدات منتشر مي‌شوند. احساس شنيدن صوت بوسيله گوش نه تنها يک امر فيزيکي است بلکه به علم زيست شناسي و حتي روانشناسي نيز مربوط است. تقريبا تمام صوتهاي حاصل از اسباب موسيقي در اثر تشکيل موجهاي ايستاده بوجود مي‌آيند. منبع توليد صوت ممکن است يک جسم جامد باشد، مانند سيم باريکي که بين دو نقطه کشيده شده است يا ممکن است جرم معيني از هوا باشد، مانند صوت حاصل از ارتعاش هواي لوله‌هاي صوتي يا يک دياپازون با ارتعاشات ساده باشد.

گوش انسان صوتهايي را مي‌شنود که بسامد آنها بين 20 تا 20000 هرتز باشد. سرعت سير صوت از سرعت نور به مراتب کمتر است و اين امواج حامل انرژي مکانيکي هستند. بنابراين لازم است که بين منبع توليد صوت و گوش يک محيط کشسان وجود داشته باشد. شدت صوت کميتي است که ارتباطي به حساسيت گوش ندارد در صورتي که بلندي صوت هم به انرژي صوتي و هم به حساسيت گوش بستگي دارد.


عوامل موثر بر شدت صوت

دامنه ارتعاش

موجها در (در سطح آب يا طناب) با خود انرژي حمل مي‌کنند. اين انرژي با مجذور دامنه و مجذور بسامد متناسب است E=1/2mw2A2 ، از طرفي بنا به تعريف شدت صوت ، شدت صوت با انرژي رابطه مستقيم دارد لذا نتيجه مي‌گيريم که شدت صوت با مجذور دامنه نسبت مستقيم دارد.

فاصله

هرچه از چشمه صوت دورتر مي‌رويم صدا ضعيفتر مي‌شود براي درک اين موضوع چشمه صوت S را در نظر بگيريد که موجهاي کروي در فضا ايجاد مي‌کند. اگر از اتلاف انرژي صوتي در هوا صرفنظر کنيد در واحد زمان انرژي p به سطح کره‌اي به مساحت 4πr2 مي‌رسد (r شعاع کره) در نتيجه شدت صوت به صورت I = p/4πr2 است. اين رابطه نشان مي‌دهد که با دور شدن از چشمه S شدت صوت کاهش مي‌يابد.

محيط انتشار

محيطي که صوت در آن منتشر مي‌شود کم و بيش انرژي صوتي را جذب مي‌کند، جذب انرژي صوتي در محيط بستگي به بسامد صوت دارد. مثلا در هوا هر چه بسامد صوت بيشتر باشد صوت بيشتر جذب مي‌شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر