8,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41438
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1606

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انواع وصيت

دانلود تحقیق درمورد انواع وصيت

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد انواع وصيت

با دانلود تحقیق در مورد انواع وصيت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع وصيت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع وصيت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انواع وصيت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه :

از مهم‌ترين مسائلي كه جامعه بشري در دنياي قديم و تا عصر حاضر نيازمند آن بوده و هست . رعايت متقابل اصول و حقوق اجتماعي و بطور كل اجراي عدالت است كه اسلام نيز بر آن تكيه كرده و حكم وصيت يكي از آن حقوق مي‌باشد كه در قالب واژه وصي و مشتقاتش در قرآن كريم در موارد مختلف بيان فرموده است كه هر واژه به مقتضي بيان حقي از حقوق اجتماعي است بنابراين وصيت امري مهم است تاجايي كه خداوند مي فرمايد شرع و آييني كه براي شما مسلمين قرار داده شده همان حقايقي است كه بر نوح و ديگر پيامبران سفارش نموديم در اسلام وصيت شروع است با توجه به كتاب و سنت و اجماع و عقل در مذهب شيعه و در اهل تسنن با اختلافاتي و همين طور راجع به اقليت‌هاي ديني طبق قانون اساسي در اصول 12 و 13 به موضوع وصيت طبق فقه خودشان پرداخته است . واژه وصيت در بين علماء مورد اختلاف نظر است . در جمع بندي نظرات واژه وصيت به معناي وصل ، عهد است كه معناي وصل در قانون اساسي ايران سازگار ولي در اكثر آيات قرآن معناي عهد مورد نظر مي‌باشد وصيت اقسام و اركان دارد كه بدون آنها وصيت محقق نمي‌شود . از نظر اكثر حقوقدانان وصيت عقد است نه ايقاع . از ديگر معاني وصيت كه در قرآن بكار رفته امر به اطاعت والدين ، پند و اندرز اخلاقي ، وصيت راجع به ارث فرزندان و همسر .... پس وصيت اجازه خاصي است كه به موجب آن اشخاص مي‌توانند حتي اراده خود را در زماني كه حيات ندارند به اجرا گذارند .


بخش اول : تعاريف و کليات

1- معناي وصيت

تصرفاتي که هر شخص مستقيماً يا مع الواسطه براي بعد از فوتش در اموال خود مي نمايد، به زبان حقوقي «وصيت» ناميده مي شود. وصيت يک نوع اجازه خاصي است که به موجب آن اشخاص مي توانند اراده خود را در زماني که حيات ندارند، به موقع اجرا گذارند خواه به صورت عهدي و خواه به صورت تکميلي .

اين معني مورد پذيرش همگان مي باشد. اما با اين وجود در بين فقها راجع به ريشه عربي اين واژه «الوصيه» تا حدي اختلاف نظر است که در زير به نقل از مرحوم سيد محسن طباطبايي حکيم صاحب کتاب «مستمسک العروه الوثقي» به آنها اشاره مي شود :[1]

الف) عده اي گفتند که وصيت مشتق از ثلاثي (وصي- يصي) و به معني «وصل» است. (شيخ طوسي در مبسوط، ابن ادريس در سرائر، جوهري در صحاح، علامه حلي در تذکره الفقهاء، محقق کرکي در جامع المقاصد و بعضي از اهل لغت نظير : مجمع البحرين، شيخ فخرالدين طريحي، ج3، (ربع ثالث و رابع)، ص51، چاپ دوم، ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامي، سال 1367 هـ .ش.)



[1] مستمسک العروه الوثقي، سيد محسن طباطبايي حکيم، ج14، ص 531، منشورات مکتبه آيت اله العظمي مرعشي نجفي، قم، 1404 هـ ق.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر