6,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41757
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1929

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد انواع بسته بندی های موجود

دانلود تحقیق درمورد انواع بسته بندی های موجود

0 1.9k
دانلود تحقیق درمورد انواع بسته بندی های موجود

با دانلود تحقیق در مورد انواع بسته بندی های موجود در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع بسته بندی های موجود را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع بسته بندی های موجود ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انواع بسته بندی های موجود

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

هدف از بسته بندي کردن اين است که هم زمان نگهداري آنها افزايش يابد و هم بطور کلي از خطر عوامل فساد دروني و بيروني و اکسايش حفظ شود. همچنين حمل و نقل مواد غذائي بهتر و آسانتر انجام گردد. بسته بندي کالاهاي خارجي غير نفتي، چنان جدي و مسئله ساز است که مي بايد دولت به عنوان گامي در راه توسعه صادرات تسهيلاتي براي وارد کردن دستگاههاي جديد بسته بندي و مواد لازم فراهم آورد و امکاناتي کافي در اختيار شرکتهاي صادر کننده قرار دهد. رکود صنعت بسته بندي در ايران را مي توان ناشي از کمبود و گراني مواد اوليه بسته بندي و وسايل مورد نياز و کافي نبودن آگاهي صادر کنندگان در اين امر دانست.

در اين مقاله با برشماري انواع بسته بندي هاي شيشه اي ، فلزي ، آلومينيومي ، كاغذي و ‌پلاستيكي ،‌به مزايا و معايب آنها پرداخته مي شود . همچنين تاريخچه اي مختصر از استفاده از اين مواد در موارد خاص نيز اشاره خواهد گرديد .


مقدمه

بسته بندي عبارت از محافظي است كه سلامت كالاي محتوي خود را پس از توليد تا مرحله ي مصرف حفظ مي نمايد . از طرفي بسته بندي علاوه بر اين حفاظت ، وظيفه ي ديگري نيز بر عهده دارد و آن شناسايي كالا به خريدار است . بسته بندي مانند پل ارتباطي ميان خريدار و كالاست كه بوسيله ي چهره ي خود ، به كالايش شخصيت مي دهد .

يكي از روشهاي طبقه بندي بسته بندي ها طبقه بندي آنها بر اساس جنس مواد مصرفي است :

شيشه و ظروف شيشه اي

يکي از قديميترين ظروف بسته بندي مخصوصاً در مورد مواد غذايي ظروف شيشه اي مي باشد اعتقاد بر اين است که شيشه گري نوعي از صنعت کوزه گري بوده و قدمت آن به 7000 سال قبل از ميلاد مسيح بر مي گردد ودر باستان ساخت بطريهاي شيشه اي يک صنعت مهم بشمار مي آمد . شيشه در رابطه با بسته بندي داراي مزايا و معايب مي باشد که عبارتنداز:

مزایای شیشه و ظروف شیشه ای

1-  شيشه از نظر شيميايي خنثي است به عبارتي آن با ماده محتوي خود هيچگونه واکنشي انجام نمي دهد. طعم و مزه محصول بسته بندي شده در شيشه بدون تغيير حفظ مي شود.

2-  شيشه غير قابل نفوذ، فاقد بو و بهداشتي مي باشد.

3-  ظروف شيشه از استحکام خوبي بر خورداراست و به اشکال، اندازه ها و رنگهاي مختلف ساخته مي شود.

6,000 تومان