12,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41980
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1490

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر

دانلود تحقیق درمورد ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر

با دانلود تحقیق در مورد ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد ادله اثبات دعوی در قوانین ایران و مصر

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:137 صفحه

قسمتی از فایل:

هدف و انگيزه تحقيق :

امروزه ما شاهد پيشرفت علوم و تكنولوژي در جهان مي باشيم و تمامي علوم در مسير تغيير تحول و پيشرفت هستند و رشته حقوق از اين قاعده مستثني نيست و هر روزه نظرات مختلفي از سوي علما و صاحب نظران حقوق مطرح و در اختيار حقوقدانان قرار مي گيرد ، بلكه بايد پذيرفت حرف ارائه نظريه و مطالعه آن كافي نيست اگر چه لازم است و مهمترين وظيفه علم حقوق كشف حقيقت و اجراي عدالت مي باشد ، پس بايد ضمن مطالعه نظريات دانشمندان حقوقي بايد به تطبيق آن با ساير قوانين در عمل آن را به كار بگيريم و همچنين از ساير علوم مثل پزشكي قانوني پليس علمي و جامعه شناسي جنايي و روانشناسي جنايي و مردم شناسي و غيره ياري بجوئيم تامين تا ضمن حركت در مسير درست و با كشف حقيقت ، عدالت را اجرا نماييم .

با توجه به مقدمه فوق هدف و انگيزه اصلي از اين تحقيق ارائه ادله كار آمد در جهت اثبات كيفري در حقوق ايران و مقايسه آن با حقوق جزاي مصر در موارد مشابه و همچنين بررسي ادله موجود در حقوق جزاي دو كشور و همچنين بررسي ادله جديد در قانون جزاي ايران و مصر است .

پيشينه تحقيق:

در خصوص پیشینه تحقيق بايد بيان نمود كه تاكنون در كتابي به طور مستقل به برسي تطبيقي ادله اثبات كيفري در قانون جزاي ايران و مصر پرداخته نشده است هر چيز به طور مجزا به بررسي ادله موجود در حقوق جزاي هر كدام از كشور هاي ايران و مصر پرداخته شده است اما به صورت تطبيقي ادله موجود در حقوق جزاي دو كشور ايران و مصر پرداخته ام .

 

 

روش كار تحقيق :

روش كار در اين رساله بيشتر كتابخانه اي ، و با مراجعه به كتب مختلف فقهي و حقوقي پزشكي قانوني و روانشناسي جنايي و اجتماعي و پليس علمي و ساير كتب مربوط با بحث بوده و از روش كاربردي نيز تا حدودي با مراجعه آراي و نظرات اداره حقوقي و محاكم و دادسراها استفاده شده ات و ضمنا از اينترنت نيز هم در تدوين اين رساله بهره گرفته شده است و از قالات صاحب نظران حقوق در اين زمينه هم استفاده نموده ايم .

تعريف مساله و بيان سوال هاي اصلي تحقيق :

ادله عبارت است از مجموعه دلايل و شواهدي كه قاضي اقناع وجداني مي رساند تا با توجه به همان دلايل متهم را به جايگاه اصلي خود برساند و آنچه را كه وجدان دادرسي را در اثبات ادعا قانع مي كند در علم حقوق اصطلاحا به ان دليل مي نامند و اهميت ادله اثبات دعوي به ويژه در عمل در خور توجه است ، زيرا مراجع قضايي فقط حقوقي را مي پذيرند كه دانده بتواند وجود ان را ثابت نمايد ، و سوالاتي كه در اين رابطه مطرح مي شود عبارتند از :

1-آيا ادله اثبات در حقوق ايران مشابه حقوق مصر است ؟

2-مباني ادله اثبات در حقوق ايران و مصر چيست ؟

3-نظام دلايل معنوي در هر رو نظام چگونه است ؟

فرضيه هاي تحقيق :

1-حجيت يا عدم حجيت ادله اثبات در حقوق ايران هماننند حقوق مصر است .

2-طريقيت با موضوعيات ادله اثبات نظام حقوقي دو كشور يكي است

3- علم قاضي در حقوقي مصر بر خلاف حقوق ايران هر چند كه قاضي معلوماتش درست و منطبق با واقعيت باشد نمي تواند قاضي به معلومات شخصي خود تكيه كند و راي بدهد

نواوری تحقیق:   بررسي و تحليل قضيه مورد بحث مي تواند موثر در اثبات جرم باشد و باتوجه به اصالت البرائت ، دليل حاصله بايد متعارف و معقول بود و الا محكوم به برائت است ضمناً در رسانه فوق به طور تخصصي به بررسي تطبيقي ادله اثبات كيفري در حقوق ايران و مصر پرداخته شده كه ار اين جهت نو و جديد مي باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه

در اجتماع انساني كه ما به سر مي‌بريم بواسطه ميل به زياده‌خواهي نوادگان انسان و تمتع آنها از منافع و لذات بيشتر و حس خودخواهي و خودپرستي انسان، اختلافات و منازعاتي در اجتماعات انساني پديد مي‌آيد،‌ و همين منازعاتي كه ميان انسان‌ها رخ مي‌دهد باعث مي‌شود كه بشر حس نياز به قضا و عدالت را در خود احساس كند. به هر حال در طول تاريخ بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اجراي عدالت غايت آمال انسان‌ها و مطمع نظر فرهيختگان بوده است و ايجاد جامعه‌اي مدني كه مبتني بر قانون باشد ضرورت تداوم زندگي بشر است. و همين اقامه قسط و داد در قرآن كريم نيز به عنوان فلسفه بعثت و انزال كتب آسماني ذكر گرديده است: «ولقد ارسلنا رسلنا بالبينات و انزلنا معهم الكتاب و الميزان ليقوم الناس بالقسط و انزلنا الحديد فيه باس شديد و منافع للناس وليعلم الله من ينصره و رسله بالغيب، ان الله قوي عزيز»[1].

«ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم و به همراه آنها كتاب و ميزان نازل كرديم تا مردم به داد برخيزند و آهن را آفريديم كه در آن نيروي سخت و منافعي براي مردم دارد، تا خداي ناديده معلوم دارد چه كسي او و رسولانش را ياري مي‌كند، مسلماً خدا نيرومند قادر است».

كلمه ]دات[ در فارسي قديم هخامنشي به معناي قانون است و همين كلمه در معناي امروزي به صورت داد درآمده است. كلمه داتيك به معناي منسوب به داد و عدل است.[2]

در برهه هایی از تاريخ بشري به جانقاضي مي‌رسيم كه دادرسي و اثبات دعوي صرفاً بر اساس نظر قاضي بوده است و نه ملاك قانون، مثلاً در بعضي مواقع قاضي كه به ادله كافي دسترسي نداشت متوسل به آزمايش ايزدي مي‌شد كه بواسطه آن مجرم و بي‌گناه مشخص مي‌گرديدند. آب و آتش يكي از وسايل آزمايش بودند متهم بايد دست خود را در آب جوش فرو مي‌كرد و يا قطعه آهن سرخ شده‌اي را بر مي‌داشت، سه روز بعد اگر بر دست متهم اثري بر جاي نبود او را بي‌گناه مي‌شناختند.

يا در نحوه اجراي و اقسام مجازات‌ها به گونه‌هاي بي‌رحمانه‌اي در دوران قديم بر خورد مي‌كنيم يكي از اين انواع مجازات «دو كرجي» بود كه پلوتارك مورخ بزرگ مهدكن مي‌نويسد:

سربازي كه در حال مستي گفته بود كه كشتن كوروش صيغه در جنگ كوناكا كاروي بوده است و شاورا نرسد كه اين كار بزرگ را به خود نسبت دهد. اردشير دوم چون اين سخن را شنيد. دستور داد كه كشتن سرباز جسور را به طريق دو كرجي به انجام رسانند. سرباز بيچاره را در ميان دو كرجي قرار مي‌دادند و بجز سرها و دست‌ها تمام بدن او در ميان دو كرجي مي‌ماند. آن گاه به وي غذا دادند و هر گاه از خوردن خودداري مي‌كرد با فرو كردن ميخي به چشم او وي را به خوردن وا مي‌داشتند و سپس مخلوطي از شير و عسل را به صورت او مي‌ماليدند و از همين مخلوط شربت درست كرده و به او مي‌خوراندند و صورت سرباز را به طرف خورشيد نگاه مي‌داشتند، در اين هنگام مگس‌ها و حشرات ديگر به او هجوم آورده و وي در ميان كرجي‌ها نمي‌توانست از خود دفاع كرده و چون خوراك خورده و شربت نوشيده بود ناچار كاري را مي‌كرد كه همه ديگران مي‌كنند. از مدفوعات و پليدي‌هاي سرباز كرمها و حشراتي توليد گرايد كه به اندرون او راه يافته و مشغول خوردن تن او شدند و پس از هفده روز وقتي كه كرجي‌هاي فوقاني را برداشتند چيزي جز استخوان‌هاي متعفن چيزي باقي نمانده بود.[3]

استفاده از روشهايي چون اوردالي و دئول از ديگر روشهاي اثبات بزه بوده و است و دقيقاً ماجراهاي گذشتن سياوش پسر كيكاووس از آتش و گريختن ويس و رامين در داستان‌هاي ايراني گوياي اين حقيقت است.[4]



[1] -  سوره حديد، آيه 25

[2] - دادرسي در ايران باستان، حس رحيمي، ماهنامه دادرس، ش 3، ص 26.

[3] - حجتي كرماني، علي، سير قضاوت در ادوار مختلف تاريخف ص 49 و 50

[4] - از آتش برآمد آزاد مرد                            لبان پر زخنده به رخ همچو برد

چو بخشايش پاك يزدان بود                           دم آتش و باد يكسان بود

همي داد مشدد يكي را دگر                            كه بخشود بر بي گنه دادگر

شاهنامه فردوسي، ص 103، چاپ اميركبير، 1341.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر