6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 47457
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1658
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد روز قیامت

دانلود تحقیق درمورد روز قیامت

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد روز قیامت

با دانلود تحقیق در مورد روز قیامت در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق روز قیامت را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق روز قیامت ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد روز قیامت

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:5 صفحه

قسمتی از فایل:

روز قیامت پروردگار متعال اعمال و رفتار افراد بشر را با معیار عدل و یا فضل خود بررسی می كند و به آنان برطبق آنچه انجام داده اند كیفر و پاداش می دهد و این مسأله به قدری مهم است كه در آیات و روایات از روز رستاخیز به «یوم الحساب» تعبیر شده است. ولی برخی از مردم به مقتضای حكمت بالغه الهی و فضل عظیمش بی حساب به بهشت قدم می گذارند از جمله افرادی كه اعمال آنان بررسی نمی شود و اهل نجات هستند انسان های بردبارند.

امام باقر(ع) در این مورد می فرمایند: هركس هنگام دلدادگی، و به گاه ترس و زمان خشم بر خود چیره باشد خدا پیكرش را بر آتش حرام فرماید. امام صادق نیز در همین باره می فرماید: هركس خشم خویش را از مردم باز دارد خداوند هم عذاب روز قیامت را از او باز می دارد.

علائم قیامت

          هنگامی كه موئمنان به بهشت, نزدیك می شوند درهای آن گشوده می شود و فرشتگان رحمت به استقبال آنان میآیند و با سلام و احترام, مژده سعادت ابدی به ایشان می دهند.        

از قرآن كریم استفاده می شود كه بر پایی جهان آخرت, تنها به زنده شدن مجدد انسانها نیست بلكه اساساً نظام این جهان, دگرگون می شود و جهان دیگری با ویژگیهای دیگری بر پا می گردد, جهانی كه برای ما قابل پیش بینی نیست و طبعاً شناخت دقیقی هم از ویژگیهای آن نمی توانیم داشته باشیم. و آنگاه همه انسانها از آغاز تا پایان خلقت با هم, زنده می شوند و به نتایج اعمالشان می رسند و جاودانه در نعمت یا عذاب می مانند.

و چون آیات مربوط به این بحث, فراوان است و بررسی آنها به درازا می كشد از این رو, تنها به ذكر فشرده مضامین آنها بسنده می كنیم .

وضع زمین و دریاها و كوهها

در زمین, زلزله عظیمی پدید میآید۱ و آنچه در اندرون آن است بیرون می ریزد۲ و اجزای آن, متلاشی می گردد,۳ و دریاها شكافته می شوند,۴ و كوهها به حركت در میآیند۵ و درهم كوبیده می شوند۶ و مانند تل شنی می گردند۷ و سپس به صورت پشم حلاجی شده در میآیند۸ و آنگاه در فضا, پراكنده می شوند۹ و از سلسله كوههای سر به آسمان كشیده, جز سرابی باقی نمی ماند.۱۰

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر