8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 49159
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1286

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد کشاکش درون‌گرايي جهان‌ستيز و برون‌گرايي جهان‌آميز در تاريخ ايران

دانلود تحقیق درمورد کشاکش درون‌گرايي جهان‌ستيز و برون‌گرايي جهان‌آميز در تاريخ ايران

0 1.3k
دانلود تحقیق درمورد کشاکش درون‌گرايي جهان‌ستيز و برون‌گرايي جهان‌آميز در تاريخ ايران

با دانلود تحقیق در مورد کشاکش درون‌گرايي جهان‌ستيز و برون‌گرايي جهان‌آميز در تاريخ ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق کشاکش درون‌گرايي جهان‌ستيز و برون‌گرايي جهان‌آميز در تاريخ ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق کشاکش درون‌گرايي جهان‌ستيز و برون‌گرايي جهان‌آميز در تاريخ ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد کشاکش درون‌گرايي جهان‌ستيز و برون‌گرايي جهان‌آميز در تاريخ ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:34 صفحه

قسمتی از فایل:

در احوال اجتماعي اقوام دو نگرهي برونگرايي و جهانآميزي از يک سو، و درونگراييِ خودبين و جهانستيز از سوي ديگر، ميتوانند درشکل و محتوايِ رفتار فردي و اجتماعي تعيين کننده باشند. بدينسان در تاريخ شکلگيري و رشد تمدنها، با تقابل دو نيروي متضاد روبرو خواهيم بود: نيروهاي باز و آميزشجو در برابر نيروهاي بسته و خودگرا. بر پايهي همين منطق در فلات ايران، مانند بسياري ديگر ازسرزمينهاي مهاجرپذير، از تشکيل اولين امپراطوري جهانشمولِ باستاني (هخامنشيان) تا ظهور حکومتهاي ايلخانان مغول و سپس شکلگيري سلسلهي خودگرايِ شيعيان صفوي، کشاکشِ اين دو نگرهي ذهني در نقش آفرينيِ فرهنگ ايرانيان از عوامل سرنوشتساز بوده است.

***

خصلت جهانگرا و جهانجوي ايرانيان که ترکيبي بود از ريشههاي کهن در عصر جهانگيريهاي باستان و رهآورد مهاجرتهاي قومي پس از سقوط دولت ساساني از قرن يکم تا پنجم خورشيدي، سرانجام در قرن دهم خورشيدي پس از نبرد معروف شاه اسماعيل و تاسيس سلسلهي صفوي، که از يک سوي شعلهي نوزايش سياسي ـ کشوري ايرانيان بود و از سوي ديگر خاکسترِ يک خاموشيِ فرهنگي ـ تمدني، در يک خواب تاريخي اندر غلطيد. چهرههايي چون ملاصدرا هم نتوانستند از اين خاکستر شعلهاي برافروزانند. اين خاموشي و خواب فرهنگي که نتيجهي خودگرايي ايرانيان در عصر صفوي بود سپس با بيشتر از يک سده خاموشي و بيلياقتي سياسي قاجارها تکميل شد و شرايط يک بحران کامل تمدني را در يک دو راهي تاريخي براي ايرانيان به وجود آورد: نوزايش تمدني در برابر از همگسيختگي تمدني. ايران ذاتا و اصالتا يک سرزمين و تمدن مهاجرپذير است؛ زبان فارسي بهترين شاهد اين پديدهي تاريخي است. زبان فارسي، مانند انگليسي نزد مهاجران اروپايي در آمريکاي شمالي، گشودهترين واقعيت فرهنگي از ميان رودان تا ورارود بوده و همچنان هست؛ شاهنامهي فردوسي و ديگر آثار ادب فارسي مانند ديوان سعدي، مثنويهاي مولانا و نظامي گواهان تاريخي اين واقعيتاند که روح ايراني در طول چندين قرن از برخورد ميان انواع تمدنها هم سوخت فرهنگي گرفته و هم انرژي مدني توليد کرده است. تمدن ايراني از خراسان بزرگ  تا دجله و فرات و تا  يونان و بندر اسکندريه، درِ گزينش را بر هيچ قوم و آييني نبست. از کوچه و بازار بلخ و مدارس نيشابور تا بازار و دربار خلافت در بغداد زبان فارسي جوهر فرهنگي گرفت و متون ادبي و علمي توليد کرد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر