10,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 54939
  • فرمت فایل دانلودی : .rar
  • تعداد مشاهده : 2173
  • تعداد فروش: 6

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود طرح جابر درمورد روغن های خوراکی

دانلود طرح جابر درمورد روغن های خوراکی

0 2.2k
دانلود طرح جابر درمورد روغن های خوراکی

کاربر عزیز در اینجا بهترین طرح جابرین حیان با موضوع روغن های خوراکی را برای شما قرار دادیم. این طرح جابر بهترین و با کیفیت ترین طرح جابر روغن های خوراکی است. شما میتوانید با اطمینان این طرح جابر روغن های خوراکی را با توضیحات کامل و عکس های متنوع و باکیفیت از سایت ما دانلود کنید. لازم به ذکر است که این فایل طرح جابر با موضوع روغن های خوراکی در فرمت zip و با قیمت بسیار مناسب در دسترس است که این فایل zip شامل چند فایل word و همچنین عکسهای مرتبط با طرح  است.

 

نام فایل: طرح جابرروغن های خوراکی

فرمت فایل: zip با کیفیت عالی

قسمتی از فایل:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 قال علی علیه السلام:

 " اوضع العلم ما وقف علی اللسان و ارفعه ما ظهر فی الجوارح و الارکان. "نهج البلاغه، حکمت 92

پست ترین دانش، دانشی است که در سطح زبان، متوقف شود و والاترین دانش، آن است که در کل وجود  فرد، ظاهر و منعکس گردد.

 

مقدمه

 از آنجا که تفکر و تعمق در پدیده هاي عالم هستی که همه آنها از ذرات کوچک تا کرات و کهکشانهاي بی انتها مخلوقات خداوند متعال هستند ، ظرفیت بی انتهایی را در ارضاي کنجکاوي انسان در کشف حقایق و روابط بین پدیده ها در طول دستیابی به اعتقاد عمیق و ایمان پایدار به خدا دارد ،از اینروست که در قرآن، خدا ي باري تعالی دستور موکد به جستجوي در طبیعت و توجه به قدرت لایزال الهی در آفرینش عالم هستی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

موضوع پروژه :روغن های خوراکی (عصاره طبیعت)

 

زمان صرف شده برای انجام پروژه : 3هفته

 

مشکلات :

آشنانبودن به نحوه جستجو ،نداشتن منابع کتابی و یاد نداشتن کامپیوتر،هماهنگ نشدن برنامه های اعضای گروه.

 

راه حل ها : کمک گرفتن از والدین و افراد آگاه به اینترنت ، راهنمایی مفید معلم گرامی و رفتن به کتابخانه به کمک والدین ،سعی کردیم تکالیف مدرسه را زودتر انجام دهیم و زمانی را برای انجام پروژه در نظر بگیریم وهماهنگ شویم.

  نوع پروژه : نمایش علمی(تحقیق)

وسایل مورد نیاز:

اینترنت ، چسپ ، کارتن پلاست ، جمع آوری مطالب و...

 

مدیریت زمان: ابتدا مطالب را جمع آوری کردیم و سپس عکس های مربوطه را تهیه کردیم مطالب را تایپ وچاپ کردیم و تمامی آنها را همراه را در هفته آخر بر روی کارتن پلاست نصب کردیم .

تحقیق زمینه ای : روغن‌های خوراکی را معمولاً از چربی‌های نباتی یا حیوانی به دست می‌آورند. چربی‌های نباتی در دمای اتاق مایعند. این نوع روغن‌ها را اغلب از گیاهان، مغز میوه، دانه گیاه و... تهیه می‌کنند. البته اغلب چربی‌های حیوانی در دمای اتاق به حالت جامدند و بنابراین نمی‌توان آنها را جزو روغن به حساب آورد.روغن حیوانی دارای خواص بی شماری از جمله استخوان سازی، کاهش غلظت خون، کاهش چربی های زاید شکم، شادابی و سفیدی پوست و سم زدایی از بدن است.  روغن‌های نباتی همچون دیگر انواع چربی، از استرهای گلیسرین و همچنین از مخلوط انواع مختلف اسید چرب تشکیل یافته اند. این روغن‌ها در آب حل نمی‌شوند، اما در برخی حلال‌های آلی، محلول هستند.

انواع روغن های نباتی:

1- زیتون2- آفتابگردان 3- پنبه دانه 4- ذرت 5- سویا 6- گلرنگ7- بزرک 8- کرچک 9- بادام 10-نارگیل 11- روغن کانولا12-بادام زمینی 13-گردو14-تخم کدوحلوایی

در این طرح ما به تشریح انواع روغن نباتی یا گیاهی می پردازیم.

روغن زیتون :را از میوه درخت  زیتون استخراج می‌کنند. روغن زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند. روغن زیتون دارای مقدار زیادی چربی اشباع نشده می‌باشد.طرز تهیه: میوه زیتون را تکه‌های ریز می‌کنند و از آن خمیری به دست می‌آورند. این خمیر را با آب مخلوط نموده و داخل دستگاه گریز از مرکز (سانتریفوژ) می‌ریزند. در این دستگاه ضمن چرخش، روغن زیتون از بقیه مواد جدا می‌شود.

روغن آفتاب‌گردان: روغنی است که از دانه‌های روغنی گل آفتابگردان استخراج می‌کنند.روغن آفتاب‌گردان حاوی اسیدهای چرب اشباع شده (۵ تا ۱۶ درصد) بوده و باقی اشباع نشده می‌باشد.این روغن برای سرخ کردن و پخت و پز مواد غذایی، کاربرد گسترده‌ای دارد و حاوی 5 تا 16 درصد اسیدهای چرب اشباع شده است و بر همین اساس برخی متخصصان قلب و عروق آن را در كنار روغن زیتون، از بهترین روغن‌ها برای پیشگیری از مشکلات قلبی و عروقی می‌دانند. اما متاسفانه مصرف زیاد از حدش نیاز به ویتامینE را بالا می‌برد، بنابراین نباید تنها روغن مصرفی خانواده‌ها باشد.


 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر