رایگانــ
  • فروشنده : ramin1385bekhrad

  • کد فایل : 61752
  • فرمت فایل دانلودی : word
  • تعداد مشاهده : 1815
  • تعداد صفحات : 24
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود فایل طرح جشنواره طراحی تدریس با رویکرد تمام ساحتی

اصلی در عمل اختیاری و آگاهانه انسان که باید در معارف اسلامی مورد نظر باشد، فرایند شناخت فکورانه، ایمان آگاهانه و عمل ارادی است

0 1.8k

بسم الله الرحمن الرحیم

تعدادصفحات فایل 24

فرمت فایل word

دانلود فایل طرح جشنواره طراحی تدریس با رویکرد تمام ساحتی

حوزه یادگیری قرآن و معارف اسلامی

دین اسلام راه هدایت انسان‌ها به سوی کمال و رستگاری است که از جانب خدای متعال بر پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) نازل شده و شامل اعتقادات، اخلاق، احکام و کلیه نظاماتی است که انسان‌ها برای رسیدن به مقصد متعالی خود بدان نیاز دارند. منابع اخذ معارف اسلامی، قرآن کریم، سنت و سیره پیامبر گرامی اسلام و جانشینان معصوم آن بزرگوار (صلوات‌الله علیهم) و عقل است. آموزش‌های مترتب بر این حوزه در برنامه درسی ملی شامل سه حوزه محتوایی «قرآن کریم، معارف اسلامی، و عربی» می‌شوند.

قلمرو حوزه

حوزه یادگیری قرآن و معارف اسلامی بخشی از رسالت یاد شده را در مجموعه برنامه‌های درسی بر عهده دارد که شامل سه حوزه محتوایی آموزش قرآن کریم، معارف اسلامی و آموزش عربی است. حد یادگیری در این درس‌ها به شرح زیر است:

 

۱. آموزش قرآن کریم: محدوده این آموزش کسب مهارت‌های لازم برای دستیابی به سواد قرآنی و بهره‌مندی مستمر و دائمی از کتاب خدا و شامل توانایی‌های زیر است:

الف) توانایی خواندن صحیح و روان قرآن کریم؛

ب) توانایی درک معنای عبارات ساده و پرکاربرد قرآن کریم؛

ج) توانایی نسبی تدبر در آیات قرآن کریم، به منظور درک ساده و اولیه دقایق و ظرائف مفاهیم آیات، بدون آموزش تخصصی علوم قرآنی؛

د) انس مستمر و دائمی با قرآن کریم


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.