20,000 تومان
  • فروشنده : daftar

  • کد فایل : 63861
  • فرمت فایل دانلودی : DOX
  • تعداد مشاهده : 2176
سوال از فروشنده

آخرین فایل ها

- بیشتر -

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه را به شرکت در گروه سرود ترغیب نمایم؟

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه را به شرکت در گروه سرود ترغیب نمایم؟

0 2.2k

اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان آموزشگاه را به شرکت در گروه سرود ترغیب نمایم؟  

نتايج پژوهش ايراني‌زاده (1380)، نشان مي‌دهد كه 5/24% مربيان با فرض امکان انتخاب مجدد، شغل مربي پرورشي را انتخاب و 4/61٪ آنان ترجيح مي‌دهند در سِمت آموزشي فعاليت کنند. نظرسنجي پژوهشکدة‌ تعليم‌و‌تربيت در سال1380، در پاسخ کارکنان مدارس به اين پرسش که «چه شخص يا نهادي نقش برجسته‌تري در تربيت دارد؟» کادر آموزشي و مدير مدرسه را عنوان کرده‌‌اند و فقط 3/6% نقش مربيان پرورشي را مؤثر دانسته‌ و 62٪ کارکنان مدارس به وحدت ساختار، برنامه‌ها و مسئوليت‌ها نظر داده‌اند (حاجي، 1387، ص 68ـ69).

مرتضوي (1381)، در گزارش پژوهش خود نوشته است که دانش‌آموزان به حجم فراوان و شيوة‌ داوري مسابقات اعتراض كرده‌اند و درصد بسياري نيز در خصوص نوع و کيفيت جوايز و زمان اهداي آن (که به‌طور غالب مدت طولاني پس از برگزاري مسابقات داده مي‌شود) معترض‌اند. فقدان يک برنامة هدفمند و انعطاف‌پذير و تغييرات پي‌درپي در دستورعمل‌هاي مربوط‌، علاوه بر اتلاف وقت و سرگرداني مدارس، سبب شده است که مسابقات پرورشي به‌‌منزلة وسيله‌اي‌ تربيتي از هدف اصلي خود دور شود و در‌نتيجه عده‌اي به‌اشتباه کارکرد تربيتي آن را انکار يا کتمان کنند (مرتضوي، 1381، ص 8).

نتايج پژوهش واحدي، نشان داده است که ميان سطح تحصيلات مربيان‌ پرورشي و اجراي موفقيت‌آميز مسابقات فرهنگي ـ ‌هنري رابطة معناداري وجود ندارد (واحدي، 1381، ص 1).

نتايج پژوهش برتراند(Olivier Bertrand) نشان مي‌دهد که نه‌تنها در زمينة‌ تدوين و تأليف اهداف، بلکه در انتقال اهداف به عمل نيز مشکلاتي وجود دارد و در هر دو مورد با انگيزه‌ها و علايق دانش‌آموزان و اولياي آنان نيز روبه‌رو هستيم؛ از اين‌رو، روشن نبودن اهداف براي دانش‌آموزان و اولياي ايشان در اجراي برنامه مشکلاتي به ‌وجود آورده، مانع تحقق اهداف مي‌گردد؛ البته برتراند اضافه مي‌کند که علايق و انگيزه‌هاي يادشده به بافت فرهنگي آنان مربوط است، و اين نشان‌دهندة رابطة ديدگاه ايشان با بافت فرهنگي و حتي طبقة اجتماعي دانش‌آموزان و اوليائشان است (برتراند، 1992، ص 112ـ116).

بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت هنر های آوایی مثل سرود

« ابزارهای هنری، بی‌شک ، رساترین، بلیغ‌ترین و کاری‌ترین ابزار ابلاغ و تبلیغ پیام است. مقام معظم رهبری حفظه الله.  1/4/1366 »« بعد از انقلاب، سرودهای خوب و آهنگهای بسیار خوبی در جهت ارزشهای انقلابی ساخته شد؛ ولی در سالهای اخیر، رشد این‌گونه آهنگها کم شده است. این هم حیف است. باید آهنگهای خوب ساخته شود، شعرهای خوب و چیزهای جدید اجرا گردد و همه‌ی آنها ناظر به ارزشهای انقلابی باشد. اینها باید در صدا و سیما مرتباً منعکس بشود. این‌طور نباشد که اگر چیز خوبی منعکس میشود، حتماً باید یک شعر عاشقانه باشد که فلان خواننده‌ی معروف خوانده و اجرا کرده است؛ و اگر یک چیز انقلابی است، حتماً یک گوشه‌اش مثلاً عیب و ایراد و علتی داشته باشد. نه، برای تهیه و تنظیم آهنگهای انقلابی، آهنگهای اسلامی و طرح ارزشهای اسلامی، از بهترین موسیقیدانها و بهترین خوانندگان استفاده بشود. مقام معظم رهبری حفظه الله. 14/12/1369 »

 

 

 

فهرست

چكيده :

مقدمه

بيان مسئله

توصيف وضعيت موجود :

گرد آوري شواهد يك

از جمله مسائل موجود در مدرسه در گروه سرود  :

تجزیه و تحلیل اطلاعات

راه حل پیشنهادی:

آهنگ سازی:

ساختار سرود

مراحل تمرین سرود:

انتخاب راه حل مناسب

بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت هنر های آوایی مثل سرود

اجراي راه حل با ذكر جزئيات و چگونگي اجرا :

گرد آوري شواهد 2

اعتبار سنجي اقدامات انجام شده  :

نتيجه گيري و پيشنهادها :

1-نیاز سنجی:

2-    انتخاب نوع فعالیت:

3- تعیین اهداف:

2-  اجرای فعالیت:

3-   ارزیابی :

منابع


راهنمای استفاده

 اقدام پژوهی,اقدام پژوهی بصورت ورد,اقدام پژوهی درباره سرود,اقدام پژوهی درباره گروه سرود,اقدام پژوهی معاون پرورشی,اقدام پژوهی مربی پرورشی,اقدام پژوهی علاقمند کردن دانش اموزان به گروه سرود,اقدام پژوهی مربی پرورشی گروه سرود,مقاله اقدام پژوهی,موضوعات اقدام پژوهی,اقدام پژوهی دبیرستان,دانلود رایگان اقدام پژوهی,اقدام پژوهی رایگان doc,کانال اقدام پژوهی,نمونه اقدام پژوهی pdf,اقدام پژوهی+pdf,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی,نمونه اقدام پژوهی + pdf,نمونه اقدام پژوهی رایگان,مقاله اقدام پژوهی+pdf, 


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

20,000 تومان